Sine metu

2009-12-16
11:14:25

Årets tråkigaste vecka?
Förmodligen den tråkigaste veckan på det här året försöker jag genomleva just nu. Har verkligen inte hänt något extraordinärt, förutom att det snöar och jag har kommit fram till att jag är dummare än vad jag hoppades på. Det är ju iallafall "snöstorm" ute så det kanske händer något spännande på körlektionen, typ att jag kör i diket eller något dylikt *wehe* Men jag förväntar mig inga stordåd...

Men snön innebär iallafall att det snart blir skidföre, vilket ju är superbt! (heter det så?) Jag ska satsa på många långa mil innan det här året är slut. Två pass om dagen är mitt mål oavsett dag. Vi får se hur många timmar det håller. Kan ju alltid börja med att missa träningen ikväll hms... Verkar ju lite mörkt på den fronten just nu eftersom jag beräknas vara tillbaka på körskolan vid fem, halv sex. Träningen börjar halv sju. Bussen hem 20 minuter, från kvissle och hem 15-30 min, äta 6 min, klä sig 2 min, åka till träningen 25 min. Vad är klockan då om vi säger att jag är färdig på körskolan fem? kan vara på träningen tidigast 18.50 då alltså. Kan funka...

Var ute och sprang igår också eftersom jag hade sån fruktansvärd ångest över att inte ha tränat på hela helgen. Planerade att springa runt juniskär eller gena och ta nätvägen. Det snöade väldigt mycket och de hade inte plogat. Då jag kom till killingskärsvägen insåg jag att jag inte orkade springa uppför backen till Juni. Så vad gör logikens mästare då? Svänger av mot killingskär såklart! Blev alltså till Berga och sen genom skogen tillbaka. Utan våtsockar... Alltså så sprang jag typ 5 kilometer längre (jag hittar inte så bra kanske ska tilläggas) för att slippa en backe på cirkus 200 meter. Logiskt... Brände 1155 kalorier iallafall! Alltid något för min dumhet :)

Har som vanligt ett väldigt stort problem, förstår inte hur jag lyckas hitta nya problem varje vecka... Veckans problem är mitt sug efter whisky iallafall. Funderar seriöst på att gå och köpa mig en flaska och sen sätta mig med datorn, hårddisken och en bra film/serie. Sen sitta där tills det är slut på både whisky och filmer/serier... Men skulle vara trevligare med sällskap, fast det är ingen som fattar mina vinkar eller så vill de inte fatta :) Jag förstår dem!

Dagens visdomsord:

Det går att misslyckas med allt!

Kommentarer:
#1: L

Alltså går det att lyckas med allt också!;)

2009-12-16 @ 12:06:44
#2: Challe

Trodde du ja! Men så är det ju inte, man lyckas aldrig, det är bara något man tror ;)

2009-12-17 @ 14:35:12
#3: L

Om vi ska gå o bli djupa så...vad innebär det egentligen att lyckas respektive misslyckas? Men visst du har rätt...även den som slagit världsrekord och tagit OS-guld kan sucka över att tiden inte var tillräckligt bra...

2009-12-17 @ 18:56:22
#4: Challe

Stackars människor som bara har världsrekord eller OS-guld... Tror det är väldigt fel dag för mig att försöka se livet ur någon sådan människas synvinkel... Alltför negativ för det är jag rädd ;) Allt som kommer upp måste också komma ner, så vänta du bara snart är det någon som slår deras rekord eller stjäl deras medaljer!

2009-12-18 @ 11:22:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: