Sine metu

2009-12-19
14:20:39

Effektivitetsgrad 7
Varit så duktig idag! Är riktigt stolt över mig själv *klappar mig själv på huvudet*
Var först uppe vid halv åtta för att jag kanske skulle följa med pappa på jobbet, insåg att det var -15 och gick och la mig igen. Klev upp typ halv elva eller halv tio eller nåt istället. Åt min frukost framför tv:n som visade väldigt dåliga barnprogram på Disney XD... Söp i mig mitt te och gick och letade reda på jullådan. Längst in i förrådet, längst upp, under all annan skit. *wehe* Glömde att lägga till att jag slängde in en maskin då jag var på väg in till köket efter jag vaknat också... Måste tvätta lite kläder kom jag på igår, garderoben gapade tom... väldigt tom... Man vet att det är dags att tvätta när man måste börja gå in på sista-utvägen-trosor... Ja hur som haver... Rev ner jullådan i huvudet på mig själv (grovt överskattad vikt på 200 kg), släpade med den in i köket och började gräva. Slängde upp lite äpplen i gardinen och några halmstjärnor. Lite klockor i lampskärmen, en krans på dörren, en klocka på den andra dörren, en krans i dörröppningen på den tredje dörren och massa tomtar i diverse storlekar och former i vardagsrummet. Täckte glaskupan med växter av "tomtar på kanten"... Blev så fult, så fult :) *mycket nöjd* Hittade inte allt julpynt, men det skiter jag i!

Nu är jag inne på maskin nummer tre av tre... Efter att jag fick ett meddelande från Hanna att vi ska ut i kväll så kom jag på att mina byxor kanske inte hinner torka... Därför uppfann Gud hårtorken... Öppnade garderobsdörren för att försöka komma på vad jag ska ha på mig. Tog en snabbtitt och slängde sedan igen dörren och suckade. Deprimerande ställe den där garderoben... Tror jag går naken... Blir väl som vanligt något sista minuten plagg. Alltså mina trasiga byxor och en t-shirt... Seriöst som få! Man måste ju spara på krafterna till de kommande helgerna! Kan ju inte förbruka alla snygga kläder den här helgen! Med tanke på att jag bara har två plagg så *hehe* Det blir en slackerhelg nu känner jag. Skulle mycket väl kunna gå på krogen i mysbyxor om det var möjligt, men tyvärr är vi inte i Arvidsjaur nu *härliga tider det*

Hörde av pappa förresten att de låter positivt igen med jobb. Var in i torsdags med brevet från polisen (de måste ju kolla så jag inte rånat en bank eller två). Jag öppnade brevet där och blev lite orolig. Var ju nästan tomt! Sen läste jag en rad. Du förekommer inte i brottsregistret. *puh* Är ju ofrånkomligt att man blir lite orolig. Tänk om jag gjort något utan att jag vet om det liksom... Är ju lite småförvirrad så det skulle inte förvåna mig!
Men tillbaka till det jag skulle komma till. Han som var där då, inte samma som förra gången, sa att jag skulle höra av mig då jag är färdig. Sen hade han sagt till pappa att han var arbetslös från och med februari *mohahahha* och att jag (inte med 100% säkerhet att det var mig de pratade om) skulle få börja följa med på turerna till Östersund och med flisbilen och allt sånt... Hm me like! Så det är väl bara att sätta sig på tummarna och hålla näsan! Och se till att bli världsbäst på att köra lastbil på trettioåtta hundradelar!

På tal om jul förresten! Jag kom på en sak då jag pyntade (hatar att pynta). Var det verkligen Jesus/Guds/Bibelns/You name it:s mening att det var så det skulle göras? Att man ska fylla hela huset med fula tomtar som man aldrig kommer ihåg att ta bort och med annat oknytt? Eller var det Coca-Cola som kom på det? Kan sätta huvudet på att de var de, typiskt dem att göra såna saker för att få sälja mer cola!!! *onda människor*
Och alla julklappar! Vems idé var det??? Kommer förövrigt inte att köpa några, kanske en. Har inte fått något svar på vad folk vill ha så därför köper jag julklappar till mig själv istället eftersom jag vet vad jag vill ha :) *smart, smart, smart*

Min dator börjar ramla sönder. Musen är glapp och Alt Gr försvinner med jämna mellanrum eftersom den är lös. Det är pärlsocker under Ctrl och C: är full. Dessutom har jag en batteritid på -30 minuter. Alltså måste jag alltid ha laddaren i. Synd om mig. Hela mitt liv börjar falla sönder. Min Ipod slutar fungera, min telefon börjar ge med sig och nu datorn. Hur ska detta sluta? Lätt panik, vill inte behöva köpa en ny telefon eftersom jag vill ha kvar min Siemens (antikvitetsvärdet skjuter i höjden), den är vit och fin, den är min trygghet, jag vet hur den fungerar, den innehåller alla mina bilder på allt, jag kan den utan och innan och det är ju en Siemens!!! Tysk kvalitet!! Sen datorn, den har ju hängt med i fem år kom jag på häromdagen... Den innehåller också allt som jag äger och har. Alla bilder, all musik, alla spel, all info, alla texter. ALLT!! Tänk om den skulle krasha! Har den gjort två gånger pga virus, men eftersom jag är så duktig har jag löst det alldeles själv :D Den kan jag ju också utan och innan och den får inte dö!!! *snyft* Kärat ner mig i mina prylar hehe lite killvarning på det. Är väl bara de som brukar göra sånt... Fast jag har kanske lite mer manliga anlag än kvinnliga när de gäller sånt då allt kommer omkring... Skulle mycket hellre spendera en dag på tex Berners med friprovkörning än en hel dag på nån sån där stor och fancy klädaffär med friprovning och så mycket kläder jag vill... Tänk att få köra Urquattron! Åh blir alldeles varm bara jag tänker på det :) *mmm*

Dagens visdomsord:

Video meliora proboque deteriora sequor

"Jag inser det bättre och erkänner det, men jag följer det sämre"


Ett litet tillägg: Akta er för pepparkakor som heter "hjärtan" blandat med grönt te smakar de fisk... Alltså fiskpepparkakor *haha* Jag ska flytta till Kina och börja tillverka Fiskpepparkakor! De gör ju allt annat i fisk så då borde pepparkakor också passa :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: