Sine metu

2009-12-21
17:12:19

Buss, ett underskattat färdmedel
Näst sista veckan på året och allting är precis som vanligt! Så konstigt, så konstigt :)
Var duktig och gick ner till kvissle imorse för att ta bussen in till stan. Var mycket snö. Genom lekparken gick snön till halva vaden. Tur man har höga stövlar *där fick du!* Bussen var tidig, eller så var det jag som var sen. Hann aldrig riktigt reagera på det. Strosade runt i stan efter mitt möte och köpte mig fem meter grönt sidenband. Kommer bli så fin, så fin på nyår. Matchar skosnörena med skärpet, är det smart eller är det smart??? Tyvärr lyckades jag inte hitta något grönt nagellack, så det blir rött. Inte heller någon acceptabel ögonskugga i en snygg grön nyans hittades. Blir alltså någon annan färg :(
När jag skulle hem från stan så började all spänning för dagen! Började med att bussen som skulle gå halv bara åkte förbi. Fick därför vänta 50 minuter på nästa buss, förstod jag det? Nej, så jag stod kvar och tyckte att bussen tog väääääldigt lång tid på sig och att den borde ha varit där för länge sedan. Nästa buss kom iallafall och jag hamnade långt bak i bussen (där alla coola människor sitter). När vi kom till E14backen så var det rött. Sen blev det grönt, sen blev det rött, sen blev det grönt osv. Bussen stod dock still, eller gled lite bakåt emellanåt. Vi fastnade!!!! *hahahahaha* Snacka om att det gjorde min dag! Satt en tjej i sätet på andra sidan gången. Hon fick panik och knäppte fast säkerhetsbältet. Killen bredvid frågade vad hon höll på med, med väldigt mycket panik i rösten svarade hon (och började dra i hans bälte): "Sätt på dig bältet, vi kommer dö!" *hahahahahaha* Åh jag trodde jag skulle dö av skratt, försökte hålla mig, men det gick inget vidare *hahaha* "Vi kommer dö!" *hahaha* Åh min mage... Vilka människor som åker buss! Gud vad jag skrattade och gör fortfarande. Man måste ha varit med för att förstå. Sån panik! Ja gode Gud vad kul man kan ha på en buss! Vi tog oss iväg därifrån efter tio minuter iallafall efter att ha backat ner i viadukten (chauffören kunde INTE backa vidare bra). Killen som satt bredvid mig skulle av i Bredsand. Såg hur han ansträngde sig för att kliva av snyggt och vad gör han då han reser sig upp? Han slår huvudet i taket!!! *hahahaaha* Vilken bussresa! Jag kunde knappt hålla mig där heller, fnittrade lite smått och försökte se seriös ut *hehe* Han såg så kul ut. Sammanbiten, lite cool uppsyn och så *donk*, "aj". *hahahaha* Skadeglädjen enda sanna glädjen!

Pulsade hem i snön iallafall och kom fram till att det är mycket snö och att jag vill åka skidor!
Igår kväll då jag skulle hem efter varit in till stan så fick jag sopa bilen. Det hade snöat drygt en och halv decimeter på tre timmar! Fatta hur mycket det snöade igår!! Mötte plogbilen då jag åkte iallafall så juniskär var plogat! *they have learned* På vägen hem så hade jag plogbilen framför mig så jag förstår inte varför folk klagar på att det är svårt att köra. Jag hade inga som helst problem! :) Såg dock inte mina egna spår då jag var på väg till bilen, sjukt vad det snöar! Fast nu har det slutat tror jag. Såg ut som en snögubbe då jag kom ner till kvissle imorse, fast en väldigt söt snögubbe i min fina mössa! ;D Väldigt glad över skorna iallafall, vad skulle jag annars ha gjort? Tagit på mig våtsockarna när jag skulle till stan? Låter inte helt ok... Nej tur att de är höga. Fick beröm för dem idag! Hon tyckte att de var sååå snygga och att de skulle passa perfekt till en kjol. Igår fick jag dock kommentaren: "Vad höga de är!" Var tydligen skaftet han syftade på... Är ju i princip ingen existerande klack så... fast i och för sig så är det kanske fel person att lyssna på, därför skrattade jag bara :) Ska nog komma på något nytt att terra dig för... vänta du bara!!

Åh, höll nästan på att glömma! När jag stod och väntade på bussen så kom det en X5:a... En BMW X5 alltså. Vilket underbart ljud det var i den! åh jag blev alldeles knäsvag... Riktigt djupt och spinnande. Var nästan så man kunde höra kolvarna arbeta. mmm så underbart! Var samma grej igår morse då jag satt och såg på Top Gear. Höll på att gå i bitar! De provade en Lamborgini Gallardo (ursäkta ev. stavning), en Porce 911 GT2 RS och en Aston Martin V10 Vineger (?). Underbart ljud i dem. De körde alla tre genom en tunnel i Italien, åååååååh trodde jag skulle avlida! Aston Martin har ju ett underbart motorljud! De där riktigt dova sportbilsljudet. Inte många som lyckas få till det... Jag njöt!! I programmet efter så provkörde de Audi R8... Gissa om jag blev tvungen att hålla i mig! Åh vilket mästerverk den bilen är! Jag är kär! Gud något så underbart. Jag kan inte förstå hur man inte kan uppskatta en riktig motor och dess ljud. UrQuattron, där är det en bil som man lätt kan svimma av. Precis innan växlingen. Gud vilken musik! Den sprinner verkligen. Ja, jag vet att jag har problem. Har fått höra det ett par gånger kanske. Men det är ju underbart. Lätt avundsjuk på alla människor som får köra RS4/RS6, R8, Koeningsegg, Lamobrgini, Lotus, Aston Martin V10 och alla de andra riktiga bilarna... Men en dag, vänta bara, en dag är det jag!

Dagens visdomsord:

Ge aldrig opp,
in i det sista finns det hopp!

Kommentarer:
#1: Hanna

=)

2009-12-21 @ 19:59:20
#2: L

hahaha nu skrattar jag också... tack;)

2009-12-21 @ 20:20:15
#3: Challe

Skulle skrattat ännu mer om du var med!! Jag sitter fortfarande och skrattar då jag tänker på det. Inte alls lite småpuckoaktigt... Så om jag sitter så någon dag och ni upptäcker det så vet ni vad det beror på ;)

2009-12-23 @ 17:27:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: