Sine metu

2009-12-09
14:15:51

Eftertänksam...
Har gått från total panik till extrem förbannelse på bara 24 timmar. Starkt jobbat måste jag säga! Igår satt jag och funderade över att dra till Thailand, idag sitter jag och svär över AMS och all annan skit... Förstår inte hur det där stället tänker. Varför kan de inte bara låta mig ta mitt körkort i fred? Måste de hålla på och skicka mig på all skit de kan hitta och sen kräva att jag ska söka 200 jobb varje dag. Idiotiskt... Ska ta mig ett snack med Gubbarna i skogen och se till att få ett jobb så jag slipper hålla på att jävlas något mer.
Morgondagens uppgift blir därför: Åka till Gubbarna i SKogen, hämta färgen till bilen, fråga varför det inte fungerar som det borde med lampan och agera offer till Lina, sedan blir det mammas pojkar och därefter hem och sova antar jag. Måste packa också! Drar till Göteborg tidigt på el fredag... Snabbsväng förbi Örebro och fixa lyktan och ängeln och sedan vidare neröver. När det gäller eftertänksamheten så har jag äntligen lyckats åstadkommit den. Kommer därför tacka nej till Thailand eftersom jag börjar bli gammal och inser att man måste leva då man kommer hem också. Ska därför skaffa ett välbetalt jobb så jag kan åka till Japan istället :)

Har idag varit effektiv och redan hunnit suttit och svurit på AMS och spenderar några timmar på körskolan. Funderar nu på att dra ut på ett intervallpass eftersom det saknas lite rött på veckans stapel över träning.

Blev förmodligen stämplad som idiot på AMS också av alla andra som var där. Satt och kollade ut genom fönstret hela tiden, skrattade lätt ironiskt för mig själv, suckade högt och tungt var tredje minut, kollade maniskt på klockan, rörde konstant på benen och ändrade ställning lika ofta som jag suckade... Jag var less, förstod inte vad jag gjorde där och tyckte de var idioter, räcker det som anledning???

Sitter nu och förbannar andra människor som tror att jag tänker göra som de vill. Sånt tycker jag inte om. Därför blir det bara att jag känner för att vara ännu otrevligare än vad jag redan är... Om man kunde få andra människor att höra hur hårt man trycker på tangenterna när man skriver så skulle jag vara glad :)
Igår hade jag iallafall en trevlig kväll och uppskattade den högt. Mycket tillfredställande när man hittar en skön balans med personer. Det får en att slappna av...

Nu ska jag ge mig ut i mörkret och springa... kommer bli jagad av en björn och ramla över alla stockar och stenar jag hittar. Kommer bli jättebra! :D

Dagens visdomsord:

Försök inte att hålla dig på säkert avstånd
för att se vad som händer
och försök inte var säker innan du tar steget
Vad du ger ska du få igen
Även om det ibland kommer från ett oväntat håll.
Paulo Coehlo
"Häxan från Portobello"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: