Sine metu

2009-12-07
16:18:44

En bok?!
Jag är förvirrad och lite småtrött eller nåt idag. Har gått och burit runt på diverse märkliga saker hela dagen utan att riktigt förstå hur de hamnade i min hand. Kom på mig själv med att bära runt på en bok. Skulle egentligen ha en penna. Det går bra för mig!

Jobbar stenhårt på att hitta min fem jobb för månaden också. Det går mindre bra. Har lyckats snoka upp tre varav ett har jag hittat på alldeles själv, alltså inte på det sättet. Företaget vet bara inte att de behöver mig, så jag har meddelat dem att de behöver mig. Försöker hitta två till. Hittade just ett jobb som Bananförsäljare *haha* Chiquita är mer än bara bananer! Tror inte jag ska söka det jobbet, kommer inte bli något bra. Sökte på arbeten i Sundsvall, men slutade på arbeten i Malung och Ö-vik. Hur gick det till? Fast vänta nu, jobba åt Chiquita måste innebära att jag kan gå runt och sjunga på deras sång hela dagen utan att bli utstirrad av fel anledning!! "Chiquita bananas are here..." Ska inte fortsätta eftersom min version inte är som deras *hehehehe* Upptäckte dock ett stort fel med den anställningen: Västra skåne, Jönköping/Norrköping, Karlstad/Västerås och Norra Stockholm. Det är ju inte här...
Jobba i Thailand kanske! Why not... why not...

Hade högflygande planer för dagen, men det slutade med ingenting. Eller ett väldigt skönt distanspass blev det i och för sig. Men jag planerade att åka in till stan och fixa allt som skulle fixas. Klockan ringde dock inte, eller så var det jag som sov för hårt och missade den. Spikmattor är inte alls så bra som det påstås! Jag somnar inte på kvällen av den, men jag vaknar väldigt sent av den! Blivit något fel där tror jag. Sen så är den inte alls så där hård och vass som jag skulle önska att den var, tycker den är lite för mjuk och skön att ligga på. Stal mammas och låg på när jag tittade på en film igår kväll. Tjuvade även kudden. Skulle vilja ha hårdare och vassare taggar. Den här glömmer man ju bort att man ligger på, märks på ryggen då man reser sig upp, men är alldeles för mjäkig i hårdhet. Vet inte riktigt heller vad det är tänkt att man ska få ut av det. Ska det vara lugnande, uppfriskande, healande eller vaddå? Jag fattar nada av spikhysterin. Får tillverka mig en egen av 7" spik *ler stort*

Räknas det som onyttigt att äta kex om de har fullkorn i sig? Eller kan man komma undan med det? Dagens stora fråga...

Dagens visdomsord:

När som helst – och var som helst –

Kan en liten narr med långa åsneöron

Och pinglande bjällror komma skuttande.

Han ser oss i ögonen och frågar: ”Vilka är vi? Varifrån kommer vi?”



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: