Sine metu

2009-12-24
11:50:40

GOD JUL!
Nu är det jul...
Funderar på att ta ner skidorna och fara och åka, men det är kallt. Sen är det nog inte så uppskattat heller en dag som denna. Funderade istället på att messa Lina och höra om hon var intresserad av en promenix, men läste just att hon skulle köra intervall med Maria... Det hoppar jag med ett väldigt stort grodhopp! Såna dumheter sysslar ju inte jag med *hehe*
Vaknade tio i tre inatt och kunde inte somna om förrän vid halv fem, fem... Kuul... Såg på tv, fast det var inte speciellt mycket att se den tiden på dygnet. Så jag gav upp och räknade stjärnor i taket istället. Somnade tillslut iallafall *gäsp*

Julafton måste vara en av de tråkigaste dagarna på året. Man måste vara social hela dagen (alla vet ju hur social jag är), det går samma filmer varje år på tv, man gör inget annat än att äter, diskar och så all städning inför jul! Klädde granen igår, (granen är sned... Granen ramlar över mormor: "Uff!"). Den är faktiskt sned och alla ljus sitter i toppen *hehe* Jag och brorsan slog vad om vem som kommer tugga mest i granen, katten eller Linus. Vi gissade dock båda på Linus... Katten ligger ju förövrigt och sover på hela min säng, så jag sitter intryckt i ett hörn. Mycket vänlig katt måste jag säga *hms* Tjock är hon också...

Nej tror jag ska sitta här fram till Kalle Anka och se på True Blood, med ett totalt osynkat ljud :) Tog mig bara en kvart att inse att ljudet inte kom samtidigt som texten och munrörelserna *grattis till mig*

Dagens visdomsord:

Ät inte för mycket julmat,
då spricker nyårslöftet innan det ens hunnits gett

Kommentarer:
#1: L

Hade varit trevligt om du följt med ju!=)

2009-12-24 @ 16:35:42
#2: Challe

Nej, känner mig lika vältränad som en knubbsäl just nu. Tror det är prinskorven som lagt sig till rätta ;)

2009-12-25 @ 13:49:18
#3: Lingon

Tycker de är fuska att båda gissar på linus, för sportens skull får du byta.

Kom hem till min lya nu iaf efter en mycket lugn och behaglig biltur med mycket snack och analysering om kvällen som varit. Ingen fara, du klarade dig lindrigt undan ;P.

2009-12-27 @ 05:26:20
#4: challe

haha Det slutade ändå med att det var katten som tuggade i granen och rev ner kulorna :)

Skönt att ni tog er hem utan problem i snöovädret... var lite orolig där ett tag.

Kom jag lindrigt undan?? Hm är det verkligen positivt? Tror jag skulle ha gömt mig i bagaget bland all energidryck och lyssnat på vad som sas egentligen. Låter som det skulle varit väldigt givande hehe

2009-12-27 @ 11:43:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: