Sine metu

2009-12-14
19:16:21

Man har inte roligare än man gör sig
Därför jag har skittråkigt ;)
Tillbaka i tråksvall igen... Ingen snö, mörkt, kallt och tråkigt... Ungefär som när jag åkte med andra ord. Har dock fått med mig brorsans externa hårddisk, så eftersom ingen vill umgås med mig *snyft* så umgås jag med den! Ska kolla massa film och ännu mer serier :) Med början snart!

Kom hem idag och trafiken flöt mycket bättre idag än då vi åkte ner. Fick häng på en SAAB på vägen mellan sala och gävle, tyvärr så hamnade vi bakom en segkörare och eftersom SAABen var för seg i starten så körde jag om honom då det blev tvåfiligt. Han hängde med genom första dubbelfilen, sen så försvann han. Vet inte om han inte vågade hänga på eller vad som hände. Fortsatte ensam istället. Är trevligt med sällskap på vägen dock... Tog rygg på en annan SAAB senare, han försvann på något mystiskt sätt. Han kom senare då jag stod och tankade i Myre, hms hur gick det till?
Var in en sväng i Örebro igen och kollade graven och sen åt vi. Någon ond människa hade flyttat på min ängel! Jag överväger att sätta in ett överfallslarm på den. Så fort någon tar i den så börjar den skälla! Mycket bra idé om jag får säga det själv.

Har försökt i en veckas tid att bjuda in mig på whisky, men det verkar som jag är lite för kryptisk... Ja, nykteristen vill ha sprit... Jag är bara deltidsnykterist, alltså när det passar mig. Just nu känner jag att whisky skulle passa mig väldigt, väldigt bra... Men ingen bjuder mig på det. Jag kan ju inte sitta själv och dricka, det är ju lite alkholistvarning på det känns det som.... Från nykterist till alkholist *haha*
Jag ska jobba på det... Var så säker! Jag lyckas alltid med allt, även om det inte alltid verkar som det...

Jag fick tag i mina skor i Göteborg iallafall, var ju därför jag åkte dit. Träffa brorsan trodde ni, HA! aldrig! ;) På första affären stod de och väntade på mig. Så jag kunde alltså sitta inne resten av helgen och äta lussekatter, men gjorde jag det? NEJ! Utan jag följde med på alla dumma äventyr, runt, runt, runt. Har inte en aning om var vi har varit, förutom på liseberg. Som förövrigt var ganska trist och kallt... Så jag åkte drygt 180 mil tur och retur för något som jag hittade på en gång. Gud, vad jag är bra! De skorna kommer följa med mig i många långa år hoppas jag. Sjukt bekväma var de också!

Dagens visdomsord är inte ett visdomsord utan en gåta:

Vem säger: Kör om rutt, kör om rutt?



Svaret döljer sig i följande text om ni klarar av att hitta den och tyda den vill säga. Är ju ganska bra på att gömma gpstanten i allting, så den som hittar svaret ska få en nyårspuss av mig. Kanske... Beror på vem som hittar svaret. Jag ger ju inte ut pussar hur som helst, speciellt inte till de jag känner, Johanna. Nej svaret var inte det. Var god försök igen säger tanten i luren. Blev det mycket nu? Blev till och med jag lite förvirrrad *hehe*

Kommentarer:
#1: Johanna

här snöar det!!!



Jag tror att det är mamma som säger så istället för "Bromsa" och "sjoooo, sjooo" (Ja, du vet, samtidigt som hon håller i sig i dörren som att hon ska dö vilken sekund som helst)

2009-12-14 @ 19:22:29
#2: Challe

Inte när jag kör bil, då sitter hon och sover :) Förutom de gånger hon vaknar och säger: "Vilket dåligt ressällskap jag är som sover, hostar, nyser och snorar."

2009-12-14 @ 19:25:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: