Sine metu

2009-12-06
17:47:43

Så här är det...
...att min syster är en bra syster det!
Nu ska jag följa hennes råd och sen ska allting bli så bra så bra *tralalalala* :)

Håller på att planera för veckan. Träning, träning, träning, teori, teori, teori, ett tråkigt möte, en flört med försörjningsstöd, köpa gravlykta, packning, Mammas pojkar och så avslutar vi veckan med en tur till Göteborg. Ska där shoppa mig ett par skor och förhoppningsvis en gi. Fast min vita är ju ganska fin och eftersom jag är så kass så passar den ju ganska bra också. Är ju lätt att visa avskräckande exempel. Bara peka och säga: "Ser ni henne i vitt? Så ska man inte göra!" *haha* Självironi av högsta klass!

Läste just en annons som gick något i stil med:
"Like a honest man?
Zoonek (eller nåt sånt) allows you to socialize with like minded people."
Hur tänker de där? Tänk om jag är ärlig och söker någon som är raka motsatsen till mig. Då blir det ju fel... *hm* De bara gör en generalisering av att alla söker någon som är ärlig och att man vill ha någon som är som en själv.
I och för sig så brukar ju annonserna inte vara så genomtänkta över huvudtaget så det kanske inte spelar så stor roll. Dessutom så är de ungefär lika bra på att stava och göra särskrivningar som en kratta. Jämnar ut sig med andra ord :)

Har hittat en ängel som jag ska ta med mig och sätta på graven tillsammans med en gravlykta. Förhoppningsvis så är gravstenen på plats när vi åker ner... Kom att tänka på det där med att smycka gravar då jag råkade hamna på någons blogg. Hon hade massa bilder på en grav för hennes son/dotter. Det var mycket, mycket saker på den graven. Leksaker, blommor, änglar, björnar osv. Har lite svårt för det där jag. Tycker att det ska hållas ganska enkelt. Så helst skulle jag endast vilja ha blommor (plantering), en lykta och en eller kanske två minnessaker. Befarar att så inte kommer vara fallet. Så därför planerar jag att göra min sida/alla andras sida. Så jag kan ha min ängel och min lykta på "min" sida så får de göra hur de vill på "sin" sida... För det är ju tyvärr så att alla måste få göra som de vill och därför så får man väl mötas på mitten antar jag. Även om jag har lite svårt för att vika mig i vissa lägen, men jag inser vilka fighter som inte är värda att ta.

Dagens visdomsord:

Ad acta

Kommentarer:
#1: Johanna

Du vet vars jag finns!!!

2009-12-09 @ 19:21:04
#2: Challe

japp, för tillfället känns det mycket bättre och jag lovar att jag ska lyssna på dig. Blir ju liksom mycket bättre då :) DU är smart du!

2009-12-10 @ 10:27:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: