Sine metu

2009-11-29
14:41:16

Funderar och spekulerar
Har precis kommit hem, men den här gången en planerad hemkomst vid den här tiden. Sov bättre inatt än vad jag gjort de senaste 8-9 månaderna... Skönt att få sova för en gångs skull.
Var inflyttningsfest/födelsedagsfest hos Annkan igår. Tack för alla presenter!! Det blev ganska lyckat måste jag säga, om man bortser från att det bara var massa ekonomer där ;)
Drog till Oscars senare, var sååååå lång kö överallt. Med tanke på min sömn de senaste dagarna så somnade jag en stund därinne *hehe* Men jag tror inte att någon märkte det, eller hoppas att inte någon gjorde det. Vi blev inte kvar där så länge för jag var så sjukt hungrig! Så jag och Hanna gick till MAX istället. Eftersom man vet hur en slipsten ska dras så var det inte så svårt att övertala en viss herre om att gå hem så jag kunde komma in :) Han var hemma på några minuter, där sitter det inte fast inte! Det blev en "tidig" kväll iallafall och somnade som en stock. Gud så skönt jag sov! Hur ska man lösa det problemet? Det är en annan fråga. En större fråga är dock hur det egentligen ligger till. Jag tycker om att ha alla kort på bordet. Måste se till att få det, annars vet man ju inte hur det är. Men jag hade trevligt igår, vi pratade massor om allt och ingenting. Skönt att kunna driva hej vilt med någon som fattar. Ironin är ju inte direkt på en human nivå. Sen har jag inget annat att klaga på heller, mycket min stil över honom även om vi uppenbarligen har vitt skilda levnadssätt. Fast på något sätt samma ändå, om man bortser från drickandet, dansandet osv :) Fast så länge man har kul så är det ju lugnt! Måste dock göra en liten undersökning om vart det barkar, vill ju liksom inte gå med fel inställning. Har lite tudelade inställningar just nu om hur det ligger till, ena sekunden känns det så och nästa så. Men jag är öppen för allt :)

I fredags så var vi på Aveny också ju. Jag och syster och hennes gäng. Det var inte så pjåkigt sällskapsmässigt iallafall. Fast jag insåg ganska snabbt att det bästa/sämsta jag kunde göra var ju att gå och se Amon Amarth det första jag gjorde. Finns nog inte så många i samma skala nu... Fredagens framföranden var helt ok, det andra. Det första var mest hårdrockswannabees. Me don't like! Jag skrattade mest lite rått åt dem *hehe* Men som sagt sällskapet var det inget fel på. Ser fram emot fredag, tror dock jag blir ensam. Känns som att det lutar åt det. Men jag väntar tills jag vet säkert, ska fråga någon dag framöver. Men vad tar man för kläder? Det är mitt största problem!

Hm, en ny känsla i kroppen. Den här har jag inte haft förut, trots alla olika relationstyper man haft. Jag är nyfiken på vart det leder. Det kan leda åt vilket håll som helst känner jag. Känner mig helt öppen, fast inte på det sättet att jag skulle gå med på att förlora honom. Någon typ av relation vill jag ha. Hm nu blev det jobbigt här... Måste ta och analysera lite känner jag. Jag måste helt enkelt ställa frågan rakt upp och ner. Ångrar att jag inte gjorde det imorse. Dumma mig! Men synden straffar vissa på en gång.

Jag tycker inte om att inte vara hundra procent säker på saker och ting, speciellt inte när jag själv inte vet vad jag känner. Men det känns bra. Vad betyder det? Jag känner mig avslappnad och lugn, men samtidigt så gnager det lite i mig om vart han står. Läste lite för mycket mellan raderna igår tror jag. Han är ju klockren, precis som mig på många sätt och vis. Men ändå är det något (jag vet vad det är) som gör att jag känner mig lite frågande. Och han känns inte som en 87:a! Det är ju ett klart plus!
Måste analysera och träffa honom mer för att kunna utläsa vad som händer.

Dagens visdomsord:

Inget är någonsin så jävligt
att det inte kan bli värre.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: