Sine metu

2009-11-08
13:46:17

Slutet på helgen
Ännu en helg till ända snart. Lördagsnöjet bestod av att stå i regnet och skrika "Ingen signal", "Nu är det svart", "Nu syns den" och "Den fladdrar". Alltså försöka fixa tv:n. Gick ganska bra tror jag, jag såg till att åka till Hanna och se på tv, ifall bilden skulle försvinna, det regnade ju trots allt. Systeryster och hennes familj tittade även förbi en stund och blev bjuden på finmiddag, Älgfilé på potatisbädd, fast gjord på fläskfilé. Till efterrätt blev det min egengjorda tårta i storlek XXL. Förstår inte hur jag alltid lyckas få tårtan för stor för marsipanlocket, kanske hade något med att det blev lite mycket grejs inuti. Lager nummer ett bestod av Chokladmoussé med hallonbitar, lager nummer två av marzánkräm med banan och sedan toppades skapelsen med grädde och marsipan. God blev den iallafall, kanske inte något att bjuda Kungen på men är ju smaken som räknas :)
Gjorde Hanna sällskap till fest igår, med folk från svunna tider. Bland annat Kristoffer som sparkade mig i huvudet på Lekis, men jag har kommit över det. Vi började iallafall hemma hos Nicke och efter jag skickat hem Hanna så gick vi på Momento, alla utom Kristoffer och Nicke, de försvann. Var aldrig på Momento på den tiden det hette Espan, med tanke på folket som då gick där (+35), men nu är det omgjort tydligen, så det var där vi hamnade. Var trevlig spridning på åldern på folket, allt mellan 20 och 50. Stötte på många gamla kändisar, två (eller var de fler?) gamla klasskompisar, en gammal kollega från OBS! tiden, min gamla tränare och så systern till brorsans gamla kompisar tillika flickvännen till vår lägenhetsutlånare på studenttiden. Men framförallt så är det dit alla snyggingar går ;) Så nu vet jag vart jag kommer gå hädanefter hehe
Ramlade hem vid 2 halv 3 tiden nu i morse, så det blev inte så sent. Läste då några sidor av Paulo Coelho's Häxan från Portobello, mycket bra bok. Kanske inte lika bra som Alkemisten och Elva minuter, men helt okej. Ganska fascinerande hur man kan ramla över en sådan bok vid ett sånt här tillfälle, det var den enda bok av Coehlo de hade som jag inte redan ägde, så jag köpte den. Ironiskt nog handlar den om Athena och hennes son. Ja, den som läser den, kanske, förstår hur min tankegång går då livet ser ut som det gör.
Läser även en gammal favorit parallellt med Cohelo. "Den sista samurajen" av Helen Dewitt. Den är bra, riktigt bra.

Dagens visdomsord kommer från Albert Einstein:

Livet är som att cykla,
Du måste trampa för att ta dig framåt

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: