Sine metu

2009-11-19
11:59:10

Tre saker... (Hanna, det blir långt)
Tre saker/grupper jag skulle vilja köra över med min traktor (som jag inte har) är följande: Epa-raggare som kör 30km/h på E4:an förbi en polis, naturligtvis, Mopedister som luktar fotogen och kör i 25km/h när jag har bråttom och slutligen EMD. Vem vill inte köra över EMD??? De är med i P3 just nu och jag funderar på att skicka in en fråga och undra varför alla tycker att de är så snygga... Men jag anar att den inte kommer tas med i programmet :(
När jag vaknade imorse så vaknade jag ur en dröm. Om Bonde söker fru! Jag var med i Bonde söker fru tydligen och var på en gruppdejt med en bonde (inte någon från årets skörd, jag har kollat). Jag blev tagen till sidan och vi satt där och diskuterade allting och jag fick veta att det skulle komma en Blinddate på torsdagen (que?). "Jaha vad spännande", svarade jag inte det minsta bitter. Vad kom allt det där ifrån? Jag har sett typ en tredjedel av ett program och det var flera veckor sedan. Berodde det på att jag satt och läste Expressen igår? Jag ska sluta läsa Expressen isåfall. Men varför drömde jag inte om Ensam mamma söker också? För jag satt och skrattade åt en av de där mammorna innan jag gick och la mig. Konstigt...

Hur som helst... Man tänker som bäst klockan 00.31 på natten, bara så ni vet...
Kom fram till detta inatt: Vad behöver vi för att må bra? De man möter någon på stan eller i baren på krogen som ser ut att ha allt, mår de bra? Eller saknar de något, precis som vi/jag?
Mår man bra i och med att man ser bra ut? Eller är det något man måste arbeta fram? Jag hörde någon gång av någon att den som älskar sig själv alltid är vacker. Betyder det att det sitter i betraktarens ögon eller sitter det i oss själva?
Är den som mår bra/lycklig alltid vacker? Om det är så måste det betyda att skönhet är något som inte sitter i utsidan utan i själen. Det är i och med det själen som andra människor ser och inte utsidan. Betyder det att alla modeller och dylikt mår bra? Varför finns det då så mycket knark, alkohol och tablettmissbruk bland dem? Bör de inte bli "fula" i och med att de börjar med sådant?
Jag förstår inte. Vad är skönhet? Och vad är definitionen av "att må bra"?
Jag har funderat på det där i flera år och nu har jag chansen att få svar på det från någon annan än mig själv...

Ja, se livet... Ikväll blir det mammas Pojkar iallafall och massa fika har jag blivit lovad. Kanske borde ta med mig ett rör "Kilokiller" också *haha* Läste en annons i en tidning om det där bantingsmedlet. "Tappa kilon med en brustablett!" Ja, tjena! Finns det allvarligt folk som går på det? Säger sig väl självt att jag inte kan gå ner i vikt med en brustablett...
Kom på igår att jag alltid kommer vara tjock om man ska gå efter bloggerskans kommentar om att alla med lår som går ihop är tjocka... Spelar ingen roll hur anorektiskt jag skulle bli, mina lår kommer ändå gå ihop... Kallas muskler har jag hört... Efter alla år med karaten och skidåkningen så får jag nog lära mig att leva med mina "tjocka lår". Är väl värre med vaderna då... Håller precis på att försöka få tag på ett par stövlar (vinterskor), men det är ju ett rent mörker. Får upp dragkedjan till halva vaden, precis under muskeln, sen går det inte längre. Mamma däremot har motsatt problem, alla stövlar blir förstora. Alltså inte henne jag ärvt vaderna av... Tror dock det går hand i hand lår och vader. Och jag skyller på träningen. Oavsett vad jag tränar så växer de groteskt mycket. Springer jag blir de gigantiska, åker jag skidor blir de ännu större, cyklar jag växer lår, men inte vader och tränar jag valfri kampsport så växer de enormt... Men det kan ju bero på att jag använder dem. Kände det igår då vi körde ställningar hela träningspasset. Det kändes... Hittade en ny muskel på utsidan av låret som måste tränas upp för att inte knät ska hamna fel. Vänta bara tills snön kommer. Jag kommer bo i skidspåren iår! Längtar något grymt mycket efter att få skatea (kan man skriva så?) får väl använda den korrekta benämningen hädanefter, fristil. Ska satsa på att orka minst två varv utan stopp runt Södra. I slutet av säsongen alltså... Börjar lungt med varv efter varv av teknik runt ängen... Kanske borde kolla om jag msåte köpa nya skidor också... De har ju ett par år på nacken och ligger nog kanske på fel vikt nu är jag rädd för *vågen skriker FETTO* ;)

Dagens visdomsord från Anders och Måns:

Livet liksom biosalongen är orättvist

Kom från det faktum att det bara finns ett armstöd på stolarna, först til kvarn alltså...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: