Sine metu

2010-04-30
19:24:16

FREDAG!!!
Nu är det fredag!!!! Så skönt att Dagen med stort "D" äntligen har kommit. Bara ca fem timmar kvar att vänta nu :/ Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, känns liksom som en evighet, trots att det bara är fem timar kvar, jämför det med 95 timmar, dårå... Hur som helst kommer jag vänta med spänning och försöka få tiden att gå tills dess att min smygnorsk står på trappen :D

Har fått något fel på min klocka i huvudet, vaknar en kvart tidigare för varje dag som går. Så idag var det enligt tiden dags att vakna kvart i åtta, sagt och gjort. Kunde inte somna om så jag låg kvar i en kvart och filosoferade och insåg att det är sista dagen jag kommer vakna ensam *ler lika stort som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet*. Klev upp, blev förvirrad och helt plötsligt så stod jag och höll på att vattna blommorna då jag egentligen skulle äta frukost för att hinna in till stan. Helt borta i de blå... Lyckades iallafall ta mig in till stan och fick mitt hårt klippt, mammas kort hämtade och lyckades till och med komma hem med en blockchoklad som jag lovat att köpa. Vissa dagar ska jag inte gå ut helt enkelt :)
Fick iallafall till håret  som jag vill ha det, för det var rätt frisör :) Så nu ser det ut som det ska igen. Dessutom så är det fler än jag som är förvirrade, hon som klippte mig använde nån saltsprej på håret, så sen när jag skulle betala så sa hon: "Och den där sprejen jag använde, den säljer vi för 99 kr nu, fast vi har ingen". *haha* Vi skrattade gott och jag kände mig mindre ensam i min förvirring *hihi*

Kom på förut idag att det här blir det sista svenska inlägget, de som kommer hädanefter kommer ju skickas från Norgeland :D Det känns underbart bra om jag får säga det själv, även om systeryster försöker få mig att sakna henne *no way, haha* Hon började prata om Brittisk fest igår kväll, alltså Little Britain, Trigger Happy TV och Smack the Pony. Riktig brittisk humor!!! Vi kom på att vi kunde ha en brittisk fest i Norge *hihihihi* En brittisk fest av svenskar i Norge. Smaka på den du! Innan den festen är slut kommer vi nog tro att vi är tyskar ;)

Dagen har gått så där fort som en dag som denna kan gå, jag klev upp tidigt, åkte till stan, kom på att det var sista turen i A3:an så jag tog mig ett allvarligt samtal med honom på vägen hem, måste ju försöka förklara varför jag försvinner från Gullungen, så han inte tror något illa om mig. Kom hem läste Land, kom på att folk är mycket roligare på vintern än på sommaren/våren (tråkiga kontakannonser alltså), bäddade om, städade, planterade om kryddorna som ska med, skalade potatis till moset, lagade mat, diskade, duschade och nu slutligen hamnade jag här :) Och nu tänker jag sitta här tills jag ser en Yaris komma :) Då ska jag attackera Yaris ägaren *tihi*

Gud vad skönt att dagen äntligen är här! Som jag har väntat, just nu känner jag mig som ett barn på julafton, sitter bara och väntar på att få öppna julklapparna *gnuggar händerna som mister Burns*

Dagens visdomsord:

Jag är lika lycklig som en tornado på en campingplats
:D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: