Sine metu

2010-04-12
12:45:18

Lider med mig själv
Insåg inatt att jag inte bara fick en överdos av socker hos systeryster, utan jag också fick trevliga dagisbaciller i form av världens magsjuka. Har inte kunnat sova många timmar inatt pga en smärtsam mage och det lilla som var kvar av middagen i halsen. Vaknade till av att jag var vråltörstig. Gjorde misstaget att dricka lite vatten, vilket bidrog till att jag nästan hann svälja det innan det kom upp igen *mysigt* Magsjuka är verkligen min favorit sjukdom...not... Mådde lite bättre imorse iallafall så jag lyckades följa med mamma och besikta bilen och sen till polisen för att skaffa pass. Kommer bli en helt sjuk bild. Jag var likblek och såg allmänt död ut *nice*

Nu är allt gjort iallafall, fick dessutom yrkeskompetensen idag, problemet är bara att det bara är för C, så det betyder att jag måste skaffa ett nytt sen när jag är färdig med E *suck*. Less blir man... Saker vill inte riktigt gå min väg vissa dagar. Ska iallafall betala in färdskrivarkortet idag så jag får det. Har insett att snitttiden ligger på fem dagar för tillverkning, så då får jag det nästa vecka *precis enligt planerna*

Dagens alla måltider kommer bara bestå av i det närmaste flytande föda känner jag. Nyponsoppa, fil och klar grönsaksoppa :) Känns inte riktigt som att jag vill eller vågar äta något annat. Nyponsoppan gick ner utan problem och har valt att stanna där än så länge... Största problemet nu är smärtan i revbenen, yrsel och det konstanta illamåendet *gillar att vara sjuk* Så bra gick det med den träningen...
En fördel med att jag är sjuk och inte kunde sova inatt var att jag var vaken då syrran skickade ett meddelande halv sex imorse och beklagade sig över att hon glömt löparskorna. Då kunde jag ju liksom fixa så hon fick ta mina gamla. Ringde pappa och bad honom åka hem och hämta dem så han kunde ge syrran dem på tåget klockan sex... Och det lyckades! Hon fick sina skor och jag kräktes aldrig i dem, snäll som jag är... Därefter så kunde jag inte somna om så jag låg och såg på film, hann se två stycken innan det var dags att kliva upp halv nio... Somnade till vid åtta dock... Såg Linas Kvällsbok och Horton.... Båda har jag sett x antal gånger tidigare, men de var ju lagomt att ligga och slötitta på. Låg mest ändå bara och tyckte synd om mig själv....

Hade önskat att jag var någon helt annanstans just nu så jag kunde bli ompysslad och få ligga i soffan och bara kvidit *tycker synd om mig själv* Allting ska kretsa kring mig just nu, för det är synd om mig som mår så dåligt! (bara så ni vet)... Jag tycker iallafall synd om mig själv och syrran tyckte också synd om mig. Ska nog bara ligga i soffan och se på film idag tror, eller så blir jag sittandes här och roar mig med något. Se på Gamer kanske, men då måste jag hämta den extern, jobbigt... Jag vill ha min älskade smygnorsk tillbaka!!! *snyft, snyft*

Dagens visdomsord:

Tala om för mig...
Tala alltid om för mig att du älskar mig,
i ord, handling och gester.
Utgå inte ifrån att jag redan vet det.
Om jag verkar generad, fortsätt i alla fall.
Tala om för mig när du känner dig nere och missförstådd.
Jag blir starkare när jag vet att jag kan trösta,
men tala om, jag kan inte läsa dina tankar.
Visa andra att du uppskattar mig.
Om du öppet visar din kärlek, får det mig
att känna mig extra stolt och vacker.
Glöm inte bort det lilla tokiga,
du har inom dig.
Omtanke och kärlek i stora mått,
tillsammans med en gnutta galenskap,
gör att ett förhållande aldrig blir tråkigt!
/Ann Andersson



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: