Sine metu

2010-04-19
13:19:50

Totalt ologiskt
Kommit fram till massa grejer idag :) Sen att jag har glömt de flesta innan jag hunnit tänka dem är en annan sak. Sitter och myser i min nystulna tröja som fortfarande inte luktar mig *mmm* och så tänker jag på att jag nog skulle behöva uppgradera mitt minne lite. Det börjar ta slut lite väl fort (i huvudet alltså). Läste något precis innan jag loggade in men glömde bort det igen.

Hur som haver så kom jag på att jag nog ska ta och jobba på att skaffa mig ett självförtroende. Får hela tiden höra bra saker, fast jag lyssnar inte... Fick idag höra av Fredrik att jag backade bra och så vidare (lyssnade inte så noga). Allt jag hörde var, "men", fast det kom jag på i mitt eget huvud kom jag på sen. Han sa aldrig "men", det var jag som sa det. I samma ögonblick som han sa "bra", sa jag "men det var inte perfekt". Då hade jag ändå kommit nästintill helt rakt och lyckats med backningen på fem minuter (har tio min på mig). Ändå är jag inte nöjd... Borde ju kanske göra något åt mig själv. Jag gör ju grejerna bra och lyckas ju, men ändå så smyger sig det där "men det är inte perfekt" in hela tiden. Fick till om med beröm från Tommy!!! Hade jag varit vem som helst utom mig själv så hade jag varit överlycklig! Fast då hade jag ju inte lyckats så bra som jag gjorde i och för sig *inte ett dugg ironiskt*. Jag får se till att jobba på det där obefintliga självförtroendet. Jag är störst, bäst och vackrast!! (När alla andra har gått hem) ;)
En positiv sak är iallafall att jag äntligen börjar kunna hålla reda på personbil och lastbil. Jag tycker inte längre att det är sååå konstigt att sitta i en personbil efter att jag kört lastbil. Jag sitter bara lite långt ner, ser ingenting i rondellerna ju! Men det kommer nog det också, efter att jag stulit Fredriks bil *mohahaha*
Fick äran att köra M's andra bil idag, också en Scania *puh*. Enda skillnaden är att den har tryckluftskoppling (alltså till släpet) och att växlarna ligger lite "längre bort". Och pga att jag är så sjukt bra så får jag välja vilken bil jag vill ha på uppkörningen ;p Tror jag tar den... Slipper jag stå och jävlas med släpet och bryta en stortå, hört att sånt inte är så bra.

Var och hämtade färdskrivarkortet idag också! Så nu har man fyra kort att hålla reda på. Sen ska två bytas ut om några veckor. Får jag min nya fina bild istället, lär väl se ut som på zombiepasset säkert *haha* Där kom det där dåliga självförtroendet igen *hehe* Går bra för mig!

Jag verkar vara ologisk eller logisk, har inte bestämt mig för vilken jag ska ta än... Har fått höra flera gånger den senaste tiden att det jag gör/tänker är logiskt/ologiskt. Senast idag av Fredrik då jag höll på att backa. Jag tyckte det blev jättebra, tyckte inte han. Han upplyste mig om att det inte alls var logiskt att vrida åt höger då dollyn var ställd åt höger (eller hur det nu var). Jag upplyste honom om; "jag är inte logisk så det spelar ingen roll, för jag har alltid rätt!" Sen svängde jag vänster i rondellen som jag skulle svängt höger i och försökte förklara mig själv med att jag ville få lite mer tid med honom *haha* Han sa att jag inte fick det ändå, det blev bara en annan väg :( Får aldrig som jag vill!

Hade en helt underbar helg! Fast det har jag ju alltid då smygnorsken vill leka svensk ;) Tror dock att jag gått och blivit lite förvirrad, eller mer förvirrad än vad jag trodde att jag var kanske man ska säga... Tog pappas bil (stal den helt lagligt tillsammans med tankkortet) och så åkte jag. Fick äntligen göra slag i mitt ständiga hot "Jag får väl sitta på bron och vänta". Tyvärr så var det någon som var lite snabbare än vad jag planerat så jag hann inte läsa posten. Hann inte ens sätta mig ner! Men jag hann fram till bron iallafall och fick se en obetalbar min :) *tihi* När jag skulle hem sen med glasskoma så blev jag förvirrad igen och var på väg att svänga av mot Stockholm, kom på mig precis innan jag svängde *ops* Fortsatte över bron och svängde av mot Sundsvall istället, funderade ett tag om jag hade kommit till Norge om jag åkt mot Stockholm, men insåg att jag inte skulle gjort det :( Fick en Toyota bakom mig efter en stund, så vi låg och samkörde ett tag, tills vi kom ikapp en lastbil. När det kom ett tillfälle att köra om så "råkade" jag tränga mig före Toyotan vid omkörningen *hehe* Jag försvarade mig med att min bil gick fortare än hans, vilket den också gjorde :D Han blev tydligen lite purken på min trängning och körde om mig sen och försvann. Jag satt och skrockade för mig själv och tänkte hur kul det skulle varit om han åkte fast i en poliskontroll. Då hade jag faktiskt vinkat!!! Tyvärr så blev det aldrig så, så jag grät en skvätt och funderade på när det är försent att vända...
Kom dock till en lång nerförsbacke efter ett tag och tänkte: "Om jag bara släpper gasen här så kommer bilen fortsätta att accelerera, bäst jag lägger i retadern". Sagt och gjort, jag drog ner den högra rattspaken till mellanläget och vips så började vindrutetorkaren att köra. "Oj, det här var en personbil". Skrattade jag för mig själv efter att jag funderat på varför bilen inte saktade ner och stängde av vindrutetorkaren och bromsade med foten istället (tog bara en liten stund till innan jag insåg att det var vindrutetorkaren). Inte alls lite miljöförstörd, bara lite i högra stortån... Bra att jag kan roa mig själv iallafall måste jag säga!

Kom på en annan sak jag satt och tänkte på i bilen på vägen hem igår! När jag åkte mycket buss så hörde jag jämt på fredagmorgnarna de "coola" tjejerna som satt och pratade om att de skulle åka till sina pojkvänner under helgen. De satt och diskuterade hur man skulle hinna sminka sig innan killen hann upptäcka en på morgonen. Jag kom då på att jag inte ens har med mig en mascara då jag åker... Hade redan lite på mig då jag åkte, men jag gjorde inga försök att "förbättra" det eller typ spackla mig som en smärre tegelvägg... Betyder det då att jag är lat eller att jag bara inte bryr mig?? Jag skulle mer gissa på att jag inser att det inte finns någon anledning, ska ju liksom inte på finfest! *ser oförstående ut* Här kör vi på naturellt! (stackars krake) *haha* Med mig vet man vad man får! *hehe*

Jag fortsätter att mysa i "min" tröja och fundera hur jag ska lösa alla världens problem, eller så går jag och äter en Marianne och fundera på vad som ska läggas i en väska som sen ska bäras till en bil... om två långa, långa, långa veckor *storgråter*

Dagens visdomsord:

Son los locos que inventaron el amor
Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät
Paulo Coelho

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: