Sine metu

2010-04-21
14:42:46

Onsdagsfunderingar
Gick just igenom min dagliga bloggrunda. Hamnade på samma blogg som jag brukar fastna på, idag om varför snälla, bra killar bara blir kompisar med tjejer. Sant är det dock. Alla vi tjejer känner väl minst en kille som bara har massa tjejkompisar, men aldrig någon flickvän. De är ju inte direkt de som syns mest eller hörs mest eller ens klagar över att de bara har en massa tjejkompisar, men ingen flickvän. De är kanske bara för snälla, om man nu kan vara det. Eller så tillhör de den kategorin som inte har någon förrän en dag då de träffar "The one" och lever lycklig i alla sina dagar. Kanske... När jag läste det blogginlägget så ville jag bara ge honom en kram och säga att han kommer träffa någon. Tyvärr så har jag märkt att det alldeles för ofta är de killarna som träffar helt fel tjejer, såna där tjejer som man helst bara vill låsa in i en mörk källare och försvandla till en ful ödla. De som i slutändan sårar den där snälla och bra killen något ofantligt. Såna där tjejer... De som går under benämningen bitch, men i fel bemärkelse... Inte som den bra varianten: Babe In Total Control of Herself... Utan den där bemärkelsen då de bara är en ren och skär bitch, som man helst bara vill lappa till och förstöra frisyren på *morrar lite för mig själv*
Han citerade dock poeten Bob Hansson som verkligen slagit huvudet på spiken: "Det är nog inte bara jag som insett att det är svårt att veta hur man ska vara som man. Ska man bli känslig och mjuk som kvinnorna säger att de önskar? Samtidigt som de envisas med att gå hem med Mikael Persbrandt." Inte så lätt att vara man i alla lägen alltså ;) Men det är tur att inte alla tjejer är likadana... Vem vill inte gå hem med en krambjörn? Får man välja mellan att gå hem med en krambjörn eller Gargamel så väljer man ju krambjörnen i alla lägen! (vet jag blandar sagor hej vilt) Jag skulle göra det iallafall, trots att man måste leva utan katten... Men vad gör man inte för kärleken? :D Tur jag redan har min krambjörn, i tryckt förvar från alla hemska, otrevliga tjejer *ler lika stort som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet*
Konstigt det där egentligen. Tjejer (rent generellt som vanligt) vill ha snälla, omtänksamma killar, men liks förbannat väljer de (någon gång, kanske fler) de killar som uppenbarligen inte är bra för dem. Hur kan det komma sig? Är det en fas som alla tjejer går igenom? Men hur kan det då komma sig att vissa som passerat "fasstadiet" ändå söker sig till dåliga män? Hörde på någon dokumentär eller om det var i nån bok eller nåt sånt att man väljer den man som passar ens DNA bäst. Så egentligen är det inte vi som väljer, utan våra kroppar. Kommer vi in i ett rum och ska sätta oss på en stol så väljer vi den stolen som någon som attraherar oss suttit på innan, trots att vi inte ens sett människan. Luktsinnet... Men går kroppen bara efter DNA:t? Inte efter hur pass bra partners/fäder de skulle bli? Känns ju viktigare att veta att man har någon vid sin sida än vetskapen om att de kommer producera bra avkomma (låter som en smärre dokumentär själv här...). Kan ju sluta i en smärre uppsats det här, bäst att jag ger mig innan jag nystat in mig till fördärvelsen... Huvudsaken att jag är nöjd så får väl den restrerande delen av kvinnosläktet slåss om alla män/killar/pojkar som är kvar bäst de vill. Men håll tassarna borta från min underbara kramsmygnorsk! *morrar djupt i strupen som en lokatt*

Från det ena till det andra... Varit duktig och frigjort 2 kvm golvyta till i mitt rum! Det är inte illa det, inte alla som kan göra det utan att ta bort något. Jag flyttade bara om allting och gjorde en fin stapel med lådor, så nu kommer jag inte åt det som ligger i hyllan istället. Men vad spelar det för roll när jag är 60 mil bort? :D Tror att jag gjort allting som jag måste få gjort nu faktiskt. Kan jag börja plugga funkisar och sitta och glassa tills på tisdag typ. Då blir det till att börja packa istället *längtar, längtar, längtar* Det är ju iallafall onsdag idag, så snart så.... Bara en ynklig liten helg kvar *suck* Fast då kommer syrran, så den lär ju gå ganska fort ändå. Ska jag kanske stjäla Linus städvagn så jag kan dammsuga mitt rum och putsa mina fönster ;) *internt från komediteatern*

Dagens middag kommer bestå av fransk fläskkarré. Alltså fläskkarré på en bädd av potatis, lök och morötter *mmm*
Dagens träning kommer bestå av massa skitsnack med Christer och gänget i den sunkiga gympasalen i Nacksta *mummel*

Nu ska jag fördjupa mig i några partier Bejeweled Blitz och drömma mig bort och sjunga jättehögt och jättefalskt, bara för att :D

Dagens visdomsord:

Bättre muntra upp varandra
än finna fel och klandra

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: