Sine metu

2010-04-07
17:00:56

Snörvel
Det märks att man är hemma igen. Efter 16 timmar i huset så vaknade jag igår morse med halsont och en totaltäppt näsa. Är det så det ska vara? Energinivån skulle få en sengångare att verka snabb och jag är tillbaka till att sova i snitt två timmar per natt. Det är som det ska vara då helt enkelt. Bara att vänja sig igen. Konstigt hur fort man kan "glömma" såna där känslor. Det släppte i torsdags eller nåt sånt och jag vaknade med fria luftvägar *coolt*. Tänkte inte på det då, men nu, nu kan jag inte sluta tänka på hur skönt det var att vakna utan att kippa efter andan *försöker ta ett djupt andetag*. Det är nog inte riktigt bra tror jag. Börjar känna mig lite lätt avtrubbad av alla allergener... Och folk klagar på lite pälsdjursallergi *haha*.
Fick förslaget att jag skulle byta rum. Förklarade så snällt jag kunde att jag då blir tvungen att välja mellan att kunna andas eller att få sova några timmar per natt. Lätt val! Jag vill ha min avskildhet och mina få timmar sömn jag kan få utan att bli störd, vem behöver andas egentligen? Andning är överskattat! *sätter näsan i vädret*
Jag tröstar mig med att jag förr eller senare kommer härifrån eller att badrummet blir fixat (eller hur?!).

Att jag inte kan sova beror nog på något annat, har väl helt enkelt fallit tillbaka in i gamla vanor igen. Aldrig sova alltså. Kroppen tyckte väl att jag fick all min sömn för resten av året förra veckan, för då sov jag oförskämt bra. Tänk att få sova en hel natt utan att vakna! Det är nog nytt rekord för mig. Fast nu är jag tillbaka där jag känner igen mig själv igen. Sova en stund, vara vaken en stund, sova en stund, vara vaken en stund, sova en stund, vara vaken en stund, osv. Kanske borde vända på sängen *haha* tillåt mig att gapskratta. Vända på sängen! *haha* Och ställa den i garaget kanske. Endast där det finns tillräckligt med plats, om ens där. Nej, jag tycker ju om att vara vaken så det blir nog bra *inte ett dugg ironisk*. Skjut mig långsamt i vaden...

Var och lämnade in A3:an idag, fick en annan bil istället. En A3 1,6TDI Sportback. Jag har blivit bortskämd till gränsen för att räknas som kunglig! Att åka runt i en 2,0TDI och sen sätta sig i en 1,6:a och försöka med samma acceleration på motorvägen (dessutom bara 5-växlad), det är ju som att sätta sig på en cykel efter att kört en Ferrarri... Nej, jag har ett stort problem, jag är bortskämd... Men jag gråter inte! Fick mig bara att inse hur ruskigt bra A3:an verkligen är och hur stor skillnad det är mellan en bil och en Bil... Kollade upp lite vikter och sånt på väg hem (mamma fick också köra lite), skiljer dryga 60 kilo mellan 1,6:an och 2,0:an och det känns! Sen att det skiljer 100Nm på vridet, det är ju sinnesrubbat!!! Förklarar ju accet om man säger som så... Dessutom är A3:an mer välutrustad än Sportbacken, enda fördelen med den var rattkontrollerna, med stereon och allt det. Men jag tror jag kan leva utan det :) När man provat något sämre så inser man verkligen hur underbart bra A3:an är. Satt och diskuterade det med mamma på banken idag, killen vid bordet bredvid kollade konstigt på mig *hehe*.  Jag står fast vid vad jag alltid har sagt; Ska du ha en riktig bil, då ska du ha en Audi! *Slår näven i bordet*

Var in på AF också, det stället är skumt. De öppnar 8.00, fast de öppnar inte förrän 10.00. Jag var där tjugo i tio så det var bara till att vänta... Sen när de väl öppnade så fick jag prata med mycket trevlig man som gav mig all hjälp jag behövde :) Sen den där Tomten på Molnen, han är så cool :D Jag kom dit och så visade det sig att det hade informationsträff om precis det jag var intresserad av klockan 10.30. Gissa om jag stannade! Fick verkligen en totaluppdatering om allt och jag gick därifrån med ett leende som närmast kan liknas vid ett barn med massa julklappar i knät *ler som den onda katten i den onda varianten av Alice i Underlandet* Fick veta precis allt och nu är det bara till att börja kolla runt lite *hehehe* Jag börjar verkligen tro på det där talestättet "Om det är något man verkligen vill så arbetar hela Universum för att man ska nå dit". Något annat kan det inte vara helt enkelt. Hur stor är sannolikheten att jag ska ramla in på AF en onsdagsmorgon lagomt tills de har en träff (sån träff sker två gånger om året) som handlar om det jag är intresserad av? Sen får jag hela infoträffen att handla om mig dessutom och vad jag vill få ut av det *ler lite illmariskt*. Jag är fascinerad av Tomten, han är inte så j*kla dum ändå. Tredje gången han lägger saker i mitt knä som ska hända. Nu funderar jag bara över om jag ska skaffa ADR-behörighet också, så får jag köra precis vad som helst sen... De gillar tydligen sånt...

Fått uppkörningstid också. Slutet av april är det dags. Har typ tolv lektioner fördelade på två förmiddagar kvar innan uppkörningen. Med Fredrik off course :) De kör på högvarv just nu, både Fredrik och Tommey, de har köpt in en lastbil till för att hinna med alla elever de har. Tur att jag bara har en liten del kvar, tänk om jag skulle ha börjat med C nu... Det fanns bara två tider och de två tiderna tog jag... Frida sa att de bodde i lastbilarna just nu *stackare* Tur jag kommer tillbaka och glädjer Fredrik med min närvaro (eller hur det nu var). Han hade pratat om mig *känner mig stolt* Hade dock bara kommenterat att han sett "Svikaren" *haha*
Dags att börja ligga i nu så allt fixar sig tills jag blir nöjd :) Har beställt färdskrivarkortet (eller inte jag men en alldeles, alldeles för vänlig själ *tihi*) och precis betalt tillverkningen av Yrkeskompetensen... Så nästa vecka borde jag ha det liggandes i handen. Försöker bara komma på hur jag ska lösa körkortsproblemet, men det bollar jag över till någon som är mycket smartare än mig *flört, flört*

Dagens visdomsord:

För att ha verklig glädje
behöver man någon att dela den med
Mark Twain

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: