Sine metu

2010-04-09
18:38:34

En grop
Ska nog ta mitt täcke och en spade och gräva en grop. Sen ska jag lägga mig där och bara tycka synd om mig själv. Tappat all energi och ork och vilja att göra något överhuvudtaget idag. Följde med mamma till Backe imorse (07.30), kom hem nu klockan 17. Betyder alltså att jag inte hann till AF och att jag därför måste dit på måndag, hann ju inte heller till polisen, så dit måste jag också på måndag *suck*

Känns som om jag har hostat av ett revben, gör väldigt ont då jag hostar och då jag nyser ska vi inte ens tala om! Synd om mig idag :( Vill inte vara med något mer, allt bara går åt skogen idag och humöret är allt annat än på topp. Funderar starkt på att gå och lägga mig och hoppas att det inte är lördag imorgon... inte den lördagen iallafall, vill ha lördag om några veckor istället *suckar djupt*

Fick papprena på färdskrivarkortet idag, så de måste jag posta och så måste jag betala in den äckligt höga summan av 650 kr. För ett litet kort... Fick dessutom inbetalningen för uppkörningen.... 1500 kr! Gissa om det svider, 1500 spänn för något så trivialt som en uppkörning! Bara uppkörningen för bilen kostar 770 kr, varför blir det så mycket dyrare med ett släp? Den är ju lika lång och allt som de behöver göra är att ställa ut koner och skratta då jag kör över alla och får göra om skiten :'( *deprimerad* Måste med andra ord klara det, känner verkligen ingen press på mig, från något som helst håll... Vad kommer hela skiten sluta på då? Så mycket massor av pengar att jag bara vill sätta mig ner och gråta. Tillverkning av yrkeskompetensen 150 kr, uppkörningen för CE 1500 kr, teoriprov CE 220 kr, färdskrivarkortet 650 kr, tillverkning av körkortet 150 eller 350 kr (återstår att se)... jag ska nog lägga mig i min grop och gråta mig till sömns och se hur alla mina fina icke existerande sedlar seglar sin kos utan mig.

Drömde en konstig dröm inatt... Drömde att jag skulle börja jobba åt Coca-cola, så kom jag dit (i bil), träffade de som jobbade där, sen kom det ett gäng tjejer (som jag tydligen skulle jobba med). De upplyste mig om att det fanns något i en Volvo som hette något så roligt som "retader". "jaha" tyckte jag, "det har jag vetat i två år". Då blev de sura och gick därifrån. Så kom chefen och sa att vi skulle köra tillsammans, alltså alla skulle åka tillsammans på en rad. Men eftersom jag tydligen hade gjort tjejerna purkna så hade de redan åkt (lastbilarna var på något annat ställe). Så jag fick åka med chefen till det stället (hade inte längre någon bil, fast det stod ändå en utanför som var min *hm*), väl där så vaknade jag av väckarklockan och satt i några minuter och tyckte synd om mig och funderade på vad som egentligen hänt.
Jag förstår ingenting... Fick iallafall veta hur det går till när de tillverkar nya colaflaskor... Det står en kille och skickar in flaskor på ett band. Så står det en annan kille på andra sidan och sopar upp glaset *höjer ögonbrynet skeptiskt*. Undrar jag om det verkligen är så det går till....
Betyder den drömmen förresten att jag kommer få jobb på Coca-cola? Får man gratis Cola då? Var går gränsen för överdosering av Cola kan jag nog behöva veta isåfall. Men jag börjar bli gammal och föredrar vatten och mjölk framför Cola...

Det var jag som körde till och från Backe idag förresten. Jag var på ett "orkar inte köra om" humör, så jag låg bakom en bil med släpvagn i typ tio mil. Till slut frågade mamma om jag inte tänkte köra om någon gång. Första gången det sker! Jag körde om vid första bästa tillfälle och fortsatte sedan på samma sätt och passerade alla andra bilar framför mig också, och svor då det blev tvåfiligt och alla körde för sakta... Kom ändå en kvart för sent till AF så jag hann ju inte lämna in pappret :( Åkte till ICA och blundade i kassan *får upp en hemsk bild i huvudet* Jag kommer bli förföljd av den där bilden av det där arslet i all evighet *usch!*
Insåg dock en sak med vägarna i Norrlands inland, varnar de för att det är en grop, då menar de att det är en grop! Inte ett litet gupp som i Sundsvall eller söderöver... Det är ett hål i vägen som förmodligen når ner till helvetet på något ställe...

Nu ska jag dra täcket över huvudet och hoppas att ingen hittar mig på en lång tid *trött och deprimerad*

Dagens visdomsord:

Vissa dagar är bättre än andra

Kommentarer:
#1: Syrran

hahahahaha... det måste ha gått vääääldigt sakta bakom bilen!!!

2010-04-09 @ 22:14:39
#2: Challe

Nej gick i 90, men mamma är fartblind... tack gode gud

2010-04-09 @ 22:16:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: