Sine metu

2010-08-09
10:15:02

gammal och vis
Till och med jag inser mina begränsningar till slut!
Trodde jag aldrig skulle ske, men hör och häpna... Jag stannar hemma från jobbet pga att jag har ont i min muskel. Inte så där ont "aj jag tror jag måste ta en alvedon". Utan mer "aj jag tror inte jag kan röra mig". Har inte lyckats ta mig upp ur sängen sedan i torsdags utan hjälp. Då kanske man ska inse att man inte borde jobba. Men inte Charlott inte, nej hon jobbar så glatt. Bär vitrinskåp och skjenkar och metro sovesoffor, så klart... Sen jobbar hon lördag också, bara för att hon är snäll och för att det var panik... Nu sitter jag här iallafall, sjukanmäld. Eftersom Smygsvensken tvingade mig till det. Undrar om det beror på att han är less på att hjälpa mig upp ur sängen *hm*
Ont gör det iallafall, så mycket vet jag. Helt omöjligt att sova och så less på att allting är obekvämt. Nu ska jag spendera resten av dagen i soffan. Insåg att det gjorde ont att växla... Då har man ont...

Dagens visdomsord:

Smärta föder inte alltid framgång

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: