Sine metu

2010-08-12
12:03:35

Snart höst
Låg i sängen imorse och funderade på hur jag skulle ta mig upp. Så jag låg kvar istället... Var till en mycket trevlig läkare igår, hon var spanjorska från början, men pratade riktigt bra norska. Problemet uppstod dock då hon frågade vad jag jobbade som och jag svarade "lagermeidarbeter"... Det slutade med att jag fick skriva ner det på en lapp, med kommentaren: "Du har en dialekt jag inte hört förut". Jag skrattade lite och sa att jag var svensk :) "Jaha, det var därför!" *hahaha* Bra måste jag säga.. bra... En spanorsk som försöker förstå en svenorsk... Kan det bli annat än fel? Men vi löste det, eftersom allt jag behövde säga var: "AJ!" Vilket jag klarade riktigt bra om jag får säga det själv (hon tryckte in ett finger i min muskel som uppenbarligen saknade några celler)
Så sjukskriven två veckor, därefter back to Bohus, men som fast anställd! Sug på den kramellen!!! Så får jag truckkort också :D

Nu sitter jag hemma i soffan och knaprar tabletter, funderar på vad jag kan göra som inte medför en ansträngning av muskeln och som samtidigt innebär att jag gör något... Kommer på: Ingenting! Kan inte ens diska för då får jag ont, ack så ont... Men vad gör väl det? Jag kunde ju nästan sova inatt!! Efter fyra tabletter och total vila de sista fyra timmarna innan sänggåendet.

Snart är det september iallafall! Då händer det mycket. Först blir det sex månader, med pompa och ståt. Sen följer "ferie" till Sverige. Upp och fixa E-kortet och göra annat skoj. Träffa lite folk, kanske en fest (?), äntligen få ordning på håret, en liten suprise och så kanske lite downhill *flörtar redan in mig hos svärfar* Fast det beror ju på hur jag har läkt ihop...
Funderar bara på hur jag ska få in allting. Känns som man behöver en månad för att hinna med allt. Men det ska nog gå att ordna. Behöver inte så många lektioner så... Med tanke på hur mycket jag har backat så borde det gå utan problem *mummel* Det får se till att gå helt enkelt. Jobbar med att spara ihop alla fina slantar just nu, och det går ju bra eftersom vi är rika som troll *mohahaha* Ironin är slående....

Iförrgår så fick jag följande kommentar: "Försöker du övertala mig, utan att få det att verka som att du övertalar mig?" Jag har funderat på det där... Är ju inte jag som står för övertalningen här, det behöver jag ju inte *ler lika stort som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet* Någon annan sköter den övertalningen. Är snarare jag som blir övertalad... Just nu handlar övertalningen om Kitesurfning (eller vad det heter). Och jag är ju inte sen att hänga på som vanligt, så mitt svar blir bara: "Visst när börjar vi?" Herregud kan man få mig att åka nerför ett berg på cykel så kan jag knappast se något problem med att få mig att ställa mig på en bräda i vattnet och följa efter ett gigantiskt tygstycke *mucho pucko* You only live once!

Men för att återgå till september... Jag överlåter uppstyrandet till någon annan den här gången, och jag förväntar mig only the best! Jag vill göra något roligt... Laserdome!!! hehe frittfram för den som känner sig manad, annars så stannar jag i lastbilen hela veckan med Fredrik (låser dörren så han inte kommer ut, men säg inget till honom *shyyy*) *mohahaha*

Några nyheter från jobbet! Jag håller på att nästlas in i en familj, jag undrar vad tanken bakom det är... Helt plötsligt så sitter jag där på lunch, med mor, far och någon annan han känner. Jag äter mesost och pratar båtar. Jag förstår ingenting... Hur gick det till? Vad är tanken bakom det? Hans mamma gillar mig (såklart *hehe*) *funderar intensivt på varför, hur och när allting skedde* Det började som ett skämt för att jag inte äter fisk, men så sitter jag där och äter karbonader... Inte bara en gång, utan två gånger!!! Jag förstår ingenting!! Har jag lyckats flörta in mig lite för bra? Måste nog ta och fundera på det där.... Fast jag klagar inte! Alltid lika kul att analysera reaktioner och såna finns det många av på det bygget!!!! *ler gigantiskt*

Dagens visdomsord:

I'm afraid sometimes you'll play lonely games too,
games you can't win
because you play against you
Dr. Seuss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: