Sine metu

2010-02-22
13:12:33

Ny vecka, nya bekymmer
Börjar veckan på typiskt Charlottmaneér... Uttråkad alltså. Satt och åt frukost i två timmar bara för att det inte fanns något bättre att göra. Vattnade blommorna lite och funderade över varför det ska vara så kallt. Kom fram till att det är för att jag har blivit nästintill frisk. Med andra ord är jag dömd till att var otränad. Vad sägs om den ursäkten? ;D
Borde väl kanske plugga lite, men veckan är lång och jag får rysningar då jag ser den där fördömda boken liggandes på golvet. Läste dock igår att City ska dra igång sin YK-utbildning den första mars... Så jag hoppas på att M gör samma, så man blir klar med skiten någon gång.

Stod lite halvsovande och fixade te imorse och fick höra ett gapskratt med tillhörande kommentar. Hade råkat missa att det satt en "köp tre betala för två" lapp på mina byxor precis på skinkan *haha* De där fördömda lapparna lämnar mig då aldrig ifred! Hade en på smalbenet häromdagen med texten "Made in China". Vart kommer alla ifrån? Är förföljd av den onda lappdjävulen...
Inte nog med att jag är förföljd av lappdjävulen så ser jag ut som ett skogstroll (tur det inte är ett trädgårdstroll). Nackdelen med kort hår, morgonfrillan blir inte vacker! Men jag har ju huva på tröjan så jag brukar låta bli att dra ner den, då syns det inte :) Så lullar man runt till efter frukosten, mycket smart! Fick en liten pik idag dock, men skyllde på att det var måndag. På en måndag kan man komma undan med allt!!

Tur jag inte äger en bil. För om jag hade gjort det finns det en övehängade risk att jag skulle åkt på en långtur idag (gärna väldigt långt borta, Arvidsjaur tur och retur kanske eller Vilhelmina??), en sån dag. Inte någon lust med något alls, men vill ändå göra något. Hade det inte varit så förbenat kallt skulle jag ha spenderat dagen i skidspåret, nu sitter jag här istället...

Somnade med ett leende på läpparna igår eftersom jag från ingenstans helt plötsligt insåg hur bra jag egentligen är och hur fruktansvärt bra de där små röda hornen i pannan passar mig *mohahaha* Jag skuttar runt och känner mig allmänt nöjd med mig själv med andra ord *flinar pilimariskt* Njuter definitivt av min genialiska ondhet, "you can call me Stevie"...

Dagens visdomsord:

Den enda sanna glädjen är skadeglädjen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: