Sine metu

2010-02-26
13:51:44

OS
OS, är det inte egentligen en förkortning av Ointressant Sportande?? Jag som varit så nöjd att jag inte sett något OS skit överhuvudtaget under de här äckliga två veckorna som det pågått. Tror du inte på f*n att det halvsprack igår... Då åker man glad ihågen till Annkan för lite fika och en förhoppning om att se på typ Vampire Diares.. Men blir det så??? NEEEEEJ Tror du inte på f*n att de där jäkla skidåkarna förföljer mig! Kom hem från träningen i onsdags och såg fram emot en stor kopp te och lite filmtittande. Icke då! På min säng sitter pappa och ser på skidåkning och inne i vardagsrummet sitter mamma och zappar mellan skidåkning och nåt kasst program. Jag satte mig i köket och läste IKEAkatalogen från 2009... Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om de tar guld eller bryter ett ben eller åker in i en grizzlybjörn... Jag vill bara se mina program på tv:n och läsa tidningen utan att bli överfallen av alla de där människorna i tajta trikåer och lyriska/deprimerade uppsyner... Read my lips: Jag bryr mig inte!!!
Hos Annkan igår då så blev det ju någon äcklig staffet av något slag, jag lät bli att titta. Hittade några tidningar jag satt och lusläste. Jag har inget som helst emot att utöva skidåkning och sport överhuvudtaget, men titta på fanskapet! Hur kul är det egentligen??? Man blir ju bara deprimerad av det faktum att man själv är totalt talanglös och lika vältränad som en tall... Nej, jag fördjupade mig i min kroppstyp istället, som visade sig vara en meso-endomorf eller nåt i den stilen... Jag har mycket insprängt fett i mina muskler och kraftig benstomme, med andra ord är jag god att äta, men ganska fet :) Fick dock reda på att jag inte kommer dö av någon hjärtsjukdom iallafall, därför att jag äter massa broccoli och har tjocka lår. Visste att jag någon dag skulle få något positivt av mina feta lår *hehe*
Lyckades dock lösa mina OSproblem på bästa möjliga sätt så kvällen blev ju inte helt misslyckad :)

Kunde verkligen inte somna inatt. Somnade vid 3, vaknade vid 4 halv 5 och gav upp och såg på tv ett tag. Halv åtta lyckades jag somna om igen, men blev så klart väckt halv nio av AF som ringde. Tog det kloka beslutet att stänga av väckarklockan och lyckades somna om efter ett tag. Vaknade halv tolv och drog mig upp ur sängen... Hatar nätter då kudden är för mjuk/för hård, för varm/för kall, för fluffig/för ofluffig. Inatt var problemet dessutom att jag inte hade något/någon att lägga benet över... Trots alla kuddar var det ingen som riktigt passade. Man blir less helt enkelt.
Nu skulle jag behöva en rejäl massage istället eftersom nacken och axlarna är helt stela efter nattens alla kuddförflyttnignar *aldrig får man vara nöjd*

Funderade ett slag på vad man skulle göra i helgen. Skidåkningen ser ju ut att (för att vara lite vitsig) snöa inne *tröttsamt sarkastiskt skrattande hahaha*  Hoppas därför istället på att de kära päronen tänker åka på en liten "utflykt" så jag får huset för mig själv :D Vrålparty med katten!!!! aka se på film och rota igenom skafferiet i jakt på något ätbart... *kuuuuuuul* Är inte ett dugg uttråkad, inte ett dugg. Kanske skulle ha dragit till Stockholm istället, det hade ju garanterat varit bra mycket roligare! men, men är huvudet dumt får kroppen lida... Eller så slipper kroppen lida då huvudet är dumt, i det här fallet en klar definitionsfråga!

Dagens visdomsord:

Throughout your life advance daily,

Becoming more skilful than yesterday,

More skilful than today. This is never-ending.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: