Sine metu

2010-02-25
14:24:13

Relativitetsteorin
Var så inne i mitt bg:ande (backgammonande) att jag höll på att glömma bort dagens inlägg! Så kan vi ju inte ha det. Det är ju trots allt jag som håller bloggfanan högst! :)

Insåg att det är inte kvaliteten som spelar roll, utan kvantiteten... Iallafall i bg världen. Hade lite tråkigt i helgen så jag körde ett par partier och vips så var jag hooked igen :D Så nu sitter jag här och ser poängen gå upp och poängen gå ner. Vad som började så fint på 1614 är nu nere på 1302. Illa... Men jag kommer, precis som en bisamråtta om natten så kommer jag. Tar sakta tillbaka mina poäng (även om det mer kan liknas vid 12 upp och 18 ner). Åkt på två Gammon och lyckats snika åt mig en. Häromdagen så lyckades jag dock få en BG!!! Inte illa, inte alls illa!! Fast det var ju inte min förtjänst. Var ju för att jag fick bra stöd av Herr M  *tackar och bockar* Förstår inte varför det inte går att spela bra själv för. Jag försöker trösta mig med att jag legat av mig alldeles för mycket, men det kommer...

Någon dag ska jag lyckas (alldeles själv) att komma upp till en av de där fina kronorna, med en röd liten topp :D Inte bara den lilla grå eller än värre, narrmössan. Jag är för snäll helt enkelt och "ger" bort mina poäng. Jaja någon dag...

Torsdag och den alltid lika trevliga gängkvällen då vi smider onskefulla planer om hur vi ska ta över världen *mohahaha* Eller så sitter vi kanske bara och ser på tv och äter kakor... Hur som helst så är det ju trevligt iallafall! Anar dock att jag kommer få en tvinbjudan från annat håll, men jag håller på mina traditioner!

Fick en rolig liten länk från Hanna, som uppenbarligen hade nallat på flaskan i torsdags. Var hemsidan till bandet som spelade i torsdags på Aveny... Ena killen såg tydligen ut som Mackan. Vi hade haft en disskusion tidigare om att hon skulle akta sig för stora, blonda killar som såg ut som Mackan. För de dansar inte ;p
Fick ett lyriskt svar av Hanna i fredags att killen tydligen sett ut som Mackan och hon hade skrattat gott. Fick nu se en bild på mannen i fråga och insåg att Hanna måste ha varit stupfull!!! Han var inte ett dugg lik Mackan, han var smal, korthårig och snygg (inget illa menat Mackan) Jag skakade på huvudet och spanade in killen näst längst till höger på bilden istället *hehe*
Fast det är ju så det är... Allting är relativt... Jag om någon lever väl i en relativ värld *haha* Men det där var faktiskt lite väl långsökt. Hon skyllde på att de retuscherat bilden, men hallå Hanna!!! Retuscherat bort tio kilo fett/muskler och fem centimeter hår, låter det riktigt rimligt??? Snacka om att köpa grisen i säcken isåfall!!
*tillägg till min rosa anteckningsbok; Akta dig för bilder av människor, RETUSCHERADE!* (o)tur att jag inte är så teknisk så jag förstår mig på såna däringa program... skulle ju behövas, fast jag har hört att någon slags kirurg (var det plastik?) kan fixa retuscheringar i verkligheten... Slipper man bli teknisk ;)

Back to the BG table!!!

Dagens visdomsord:

Älska dig själv
för ingen annan gör det åt dig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: