Sine metu

2010-02-21
17:33:58

Teknikens under
Jag kom precis att tänka på en sak... Varför finns det en Skogsmulle men ingen Tekniktomte??? Jag skulle definitivt behöva gå den kursen. Har lyckats med det bara jag kan lyckats med om och om igen utan att lära mig: Tycka att jag är jättesmart och flytta program mellan olika diskar för att sedan upptäcka att programmet slutat fungera. *grattis till mig!* Har för tredje/fjärde gången lyckats flytta ett helt program från C: för att göra mer plats (hade bara 102 mb kvar) på disken. Enda problemet med såna saker är ju att de slutar fungera då man gör sånt. De fastnar någonstans på mitten och från båda håll skriker datorn åt mig: "Filen används av ett annat program eller är skrivskyddad". *suck* Så nu sitter jag här... Med ett virusprogram som jag inte kan använda, men som jag heller inte kan ta bort. Så jag gör som jag alltid gör: låtsas om att problemet inte finns och laddar hem ett nytt virusprogram *hehe* Den här gången blev det inget paraply (Antivir) utan en fin liten panda (Panda Cloud) :) Får vi välan se hur länge jag kan lyckas hålla den vid liv... Paraplystackarn gick sin död till mötes efter fyra och en halv månad. Ska försöka få pandan att leva längre, jag lovar...

Greps av panikartad förbannelse igår då jag upptäckte att det skulle göras en uppdatering av iTunes. Denna krävde då mer plats än jag kunde tillgå och fick dras med en dator skrikandes åt mig: "Det är ont om diskutrymme!" Tell me something I didn't allredy know! *åååååh* Åkte därför ut till Birsta idag och köpte mig en, hör och häpna, extern hårddisk. Så nu har jag flyttat över lite onödigt krimskrams till den och försökte, mindre begåvad som jag är, att lägga över iTunes på den också. Detta uppskattades inte av min dator och det finns en viss risk att jag dödat det programmet också... *ops* Mot all förmodan så lyckades jag dock frigöra lite utrymme och har nu hela 338 mb ledigt på C: *Way to go!* Funderar på att slänga över all skitmusik som jag inte lyssnar på också. Bara för att få liiiiiite mer plats. Jag litar ju inte riktigt på såna dära hårddiskar jag, så för säkerhetsskull så kopierade jag över alla bilder till en skiva också :)
Köpte mig lite nya batterier till musen då jag liks var ute och slirade. Har råkat tappa bort mina uppladdningsbara AAA batterier, så blev till att införskaffa nya. Kommer hem glad i hågen och ska ladda dem. Men så är laddaren spritt språngande borta... Har bokstavligen vänt upp och ner på sovrummet, men kan för mitt liv inte hitta den. Sätter tjugo spänn på att den kommer ligga mitt framför fötterna på mig om tre veckor *hatar hustomtar* Jag lovar att det är någon som går och flyttar på mina saker. Den låg på golvet vid alla andra sladdar, sen bara huxfluxpux så är den borta. Har ju gått och snubblat på den i flera veckor... Jag haaaaatar hustomtar!!!!! *alá Björne*

Det går så sjukt bra för mig idag! Ska det jäklas så ska det verkligen jäklas! Nu säger pandajäveln att det ska uppdateras (installerat för 3 min sedan), sen är fanskapet på spanska!!! (valde engelska)... Jag ska nog ta och överväga att börja använda papper, penna och en telefon MED ett telefonjack!

Vissa människor borde inte bli lämnade utan uppsikt med en dator... Jag är djupt fascinerad att min lilla gullegris har överlevt drygt fyra år tillsammans med mig. Allt han har gått igenom, alla virusattacker, Charlotts genialiska attacker och all mat han har fått ta emot... Men så börjar stackarn sjunga på sista versen också tydligen... Stackars liten

Pandan fick leva i 32 min, sedan gick han en grym död till mötes *poäng till mig*
Har dock installerat om skiten och fick den på svenska dessutom! *coolt*
Insåg just att jag nog måste göra ett litet tillägg till min kontaktannons: "Ett krav är att du kan ta hand om en illa åtgången dator och förstår hur problem skapade av ett wannabeegeni kan lösas".
Kom just fram till att jag lyckats krasha flertalet grejer på min dator genom åren... Började lite försiktigt med en rejäl virusattack som tog tre veckor att få någon ordning på (var vänlig och skickade viruset vidare till alla jag kände också), dödade mitt Maxton på något sätt och vis, har dödat sju virusprogram genom mina år, lyckats avinstallera brandväggen utan att veta om det, fått Internet Explorer att självdö, råkat tappa bort flertalet viktiga program och därav blivit tvungen att ominstallera hela datorn och slutligen så lyckades jag förstöra MSN så till den milda grad att jag inte längre kunde installera ett nytt (bytte till Trillian istället)... Jag är bra helt enkelt!

Dagens visdomsord:

Alla kan inte veta allt


Kommentarer:
#1: Lingon

Intee ens jag som då jag får för mig är inne på 17 olika internet sidor och katarom, instalerar och hittar på mycket tok med min dator bland har inte lyckats med ens en tiondel av de du klarar av. De måste göra dig till ett tekniskt freek och mig till en nolla.

För övrigt så använder jag inte virus program, man klarar sig bra med bara brandväggen.



Blondin:

Osmart kvinna eller ljushårig kvinna. Finns även en manlig variant, dock inta lika osmart

(joelpants.org)

2010-02-21 @ 22:17:13
#2: Challe

Jag visste väl att jag var bäst ;D

Provade dock varianten med bara brandvägg i något år eller så, det slutade med en sån rejäl virushärd att jag var på väg att ringa en vän... då har det gått långt i min värld! Men eftersom jag är rödtott (slå upp det om du kan!) så lyckades jag ju lösa problemet alldeles själv hehe

2010-02-22 @ 12:38:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: