Sine metu

2010-02-27
20:40:40

Offpiståkning
Jag ska inte ha saker som kan gå sönder har jag just insett. Måste nog fara till Clas ohlson och köpa mig en ny datamus... Jag råkade bryta usb:n lite grann igår, så nu fungerar den inte alls, nästan :( Det betyder ju därför att jag varken kan spela bg eller bejewled blitz! Vad ska jag nu fördriva min lördagkväll med?? Jag börjar redan få den där lite stirriga blicken... Och för alla er lättmanipulerade OSfans kan jag meddela att jag inte ska se 3-milen, eller vad det var för skit som skulle visas.
Vet var min semester går om två år dock! Till London, lagom till OS för att släcka den där fördömda elden, ingen eld inget OS *mohahahaha*

Var och körde offpist idag! Mycket mycket trevligt om jag får säga det själv. Perfekt väder, 1-1,5 dm nysnö och ingen sol. What more can I ask for??? Var helt underbart perfekt. Nästan inga andra ute heller:) Jag har ju mina dumma idéer ibland och idag var det verkligen inget undantag. Fick med mig mamma upp till Södra, efter att fått årets kommentar: "Men tänk om bilen tipppar?!" *haha*
Började ju lite lättsamt med 2,5:an till ängen. Sen fick jag den genialiska idén att åka 5:an!!! *bra charlott* Men när jag såg att 7:an vek av så gjorde jag det också. Där var det opreparerat om något! Men ruskigt skoj, även om låren var på väg att gå av efter 1,5 km. Hade snö upp över pjäxan vid några tillfällen. Den som har åkt Smirnovbacken vet ju hur den ser ut och känns... Tänk dig då att skatea upp för den i 10 cm nysnö!!! *ojojoj* det kändes kan jag avslöja, men gud så skönt när jag väl var uppe, var en hundradel från att spy dock...
Trodde låren skulle svika mig i sista backen upp på 2,5:an, men mot all förmodan överlevde jag *förlåt alla som hoppats på något annat*

Varför är det skillnad på märken och märken? Att någon bara äger, inte vet jag, Manolo Blanihk skor är okej. Men att vara medveten om man SKA ha tex. en Audi är inte okej. Tanken slog mig häromdagen. Varför är det okej att tatuera in en stjärna, ett kors eller en speciell hundras, men inte fyra ringar *preciiis det ja*? Ingen frågar den som gjort en stjärna varför man går runt som en reklampelare åt Converse, eller varför den med ett kors gör smygreklam för kristendomen (eller annan valfri religion med kors), eller varför man springer runt och visar upp att just den hundrasen är så mycket bättre. Men att tatuera in ett bilmärke, ojojoj... What's the diffrence? Är väl anledningen bakom det som det handlar om, inte hur andra uppfattar det eller tolkar det. Livet är fritt för tolkning och ska det vara på det viset borde man börja ifrågasätta varför vissa människor bär Dieseljeans eller Adidaströjor. Get my point?
Folk har för mycket fritid och alldeles för lite förståelse...

Kanske ska försöka mig på att laga det däringa usb:t ändå... Man blir ju handikappad utan mus!

Dagens visdomsord:

Alla är en besvikelse då man lär känna dem

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: