Sine metu

2010-02-05
15:25:11

Så ler vi!
Nyvaken så här på eftermiddagen :)
Tog mig friheten att sussa nån timme, eftersom jag var så duktig i morse tyckte jag. Hade lektion 07.30 så jag tyckte jag kunde få sova lite, med tanke på att jag somnade vid 1-2 tiden inatt *hms*.

Idag har det inte varit någon spännande dag, men igår!
Vädret var ju inte direkt det bästa (börjar ledsna på att köra i snörök, modd eller snöstorm nu), vilket märktes på alla dessa bussar som satt överallt. Det måste ju gå att få sitt körkort i Special-K paketet, jag är övertygad! På tre och en halvtimme stöttet vi på sju (7) bussar som fastnat mer eller mindre ologiskt på mer eller mindre opraktiska ställen. Det som förvånar mig är att det endast var en lastbil som satt, men han satt inte ens fast i den rätta bemärkelsen. Han höll bara på att lägga på snökedjorna för att åka. Bredvid honom stod däremot två bussar som kört fast och väntade på sandbilen *pajaser*. Lite skämmigt att bli omkörd av en övningskörare måste jag säga som tar sig genom korsningen utan att fastna ;)
Korsningen jag pratar om är ju naturligtvis den alltid lika spännande E14/E4 korsningen vid trafikljusen mot Köpmangatan, då man åker under tågviadukten. Jag stannade i viadukten och väntade på att de skulle flytta på sig. Hade placerat mig så att personbilarna inte skulle kunna passera, men tror du inte att idioterna ändå tränger sig emellan på fel körbana. Man blir ju förvånad. Sen när de har passerat mig inser de att det är stopp längre fram *nähä?!* Så stannar de och tror de ska kunna hjälpa till *????* Men så kommer de på att de inte råkade ha med sig en hink med sand eller en traktor, så då vänder de och åker därifrån. Grejen var att det bakom mig stod två bussar, som även de hade varningsblinkersen på. Tror de på allvar att det är antingen bussarna i nerförsbacken eller jag i botten av backen som har fastnat??? Så dum kan man väl inte vara, eller??? Ja jag satt och svor och blev lagomt aggressiv. Fredrik satt bara och skrattade åt mig och förvarnade hans syster som vi skulle hämta på väg till Gärde :). Lastbilen som stod i korsningen han hade jag ingenting emot att han stod där, för han var tysk på väg till Arvidsjaur med några bilar :D De får alltid köra fast, för de har dispans!
Jag körde inte fast igår dock, jag körde så där bra som bara jag kan göra ;) *inte alls självgod*

Var till Annkan och åt Maxmat och blåbärspaj sen på kvällen, alltid lika trevligt :) Ser fram emot nästa helg *mmm* När jag sedan skulle hem vid halv elva så insåg jag då jag kom till Juniskärsvägen att det var snö... mycket snö som inte var bortplogad. Jag hade lite ångest i några sekunder om jag skulle ta mig hela vägen uppför vår backe, men det försvann :) När jag svängt av så skådade mitt sydvästra öga arslet på sex rådjur mitt på vägen. Jag tutade och tre av dem försvann ner i snödrivan. Jag fortsatte en bit framåt och tutade igen, en försvann, sen blev jag less och la mig på tutan. Då försvann resten. Snön gick till halsen på stackarna. Jag gled iallafall vidare med lite lekande uppför mot oss (var bara tvungen att sladda lite). Kom mot sista knicksen och kände hur det gick guppigt och bedrövligt (grannarna hade skottat ut allt mitt i vägen), men skam den som ger sig. Jag körde på och kom upp utan problem trots de många hjulspåren och all snö (en 20-25 cm). Tänkte att det kunde ju ha blivit lite svårt eftersom däcken inte är så mycket att hänga i (h)julgranen *haha fattar ni!!!* Åh den var bra!! ;p Jag är alldeles för bra helt enkelt... *hehe*
Inatt sen så slog jag in lite kunskap, så nu sitter bromssystem, vitrökavgränsare, retarder, styrservo och bränslesystem som en klocka. Somnade därför med ett leende på läpparna av både en och två anledningar (den som väntar på något gott). Skoj, skoj. Så nu är jag inte längre orolig för uppkörningen, förutom den lilla detaljen lastsäkring, men what the hell hela framåt, hälften åt sidorna och bakåt. Dubbla framåt och bakåt, hela uppåt och åt sidorna. Kind of... Del av kaka!!

Sådär jobbigt fredagshumör nu igen, vill, men orkar inte. Irriterande...

Mikey Rourke med en rejäl tjejring i örat... sexigt... Eller kanske inte ändå :) Harley Davidson and the Marlboro man är det som gäller nu. Ska satsa på att se en film utan att somna idag :)

Dagens visdomsord:

Det går att lyckas med allt,
om man är jag
;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: