Sine metu

2010-02-07
16:40:48

en modern touch
Funderade just på om man ska vara sådär modärn och lägga upp "dagens outfit" som alla verkar göra. Sen kom jag på att det kanske inte blir någon höjdare i mitt fall. Vem vill liksom se samma grej varje dag, mysbyxor och den gamla godingen "Championtröjan"? Vissa dagar är jag ju dock wild and Crazy och går i ett morgonrufs hela dagen :) *haha* Nej tror jag håller mig till dagens visdomsord istället. Känns som en mycket bättre idé än min garderob. Min citatgarderob är förmodligen tre gånger så stor som min klädgarderob så...

Var till Malin igår och spanade in årets Melodifestival, kom på följande saker under programmets gång:
  • Tänk att vakna upp bredvid Dolphan och hans röst. "Älskling vill du ha kaffe?" *med dolphbrytning*. Lite skrämmande, men samtidigt lite underhållande *hehe*.
  • Varför gör de inte bara en gigantisk tävling av den där skiten och "the winner takes it all"? Vem kan sitta spikad sex helger i rad för att se detta spektakel?? Kom på att jag kommer se den första och den sista delen typ... Nästa lördag är ju vigd åt Thåström och nej, jag kommer inte ta med mig en ficktv på konserten för att lyssna på de där kassa människorna!
  • Vad hände med "schlager"musiken förresten? Nu för tiden är det ju samma skit som de sänder på typ Rix, ska det vara så? *sverkerröst*.  En skam måste jag säga! Ska det vara melodifestivalen/Eurovision så ska det tusan vara skumt, är ju det som är grejen!!
  • Slutligen så kom vi genier fram till att nästa år ska det bli ordning på torpet för då ska vi vara med! Jag på blockflöjt, annkan på gitarr, Lina på skönsång och som låtskrivare, Malin som bakgrundsdansare och Hanna... Ja vad ska Hanna göra? Hon skulle ju sjunga från början, men Lina stal hennes roll. Hanna får kanske spela gurka! Underskattat instrument!!! Jag har bidragit med en textrad som jag hoppas Lina kan göra något vackert av: "Hokey dokey kareoke". Mycket vackert måste jag säga ;)
Tror proppen har gått i min hjärna idag. Jag har nästan ingen röst pga förkylningen, jag är smygsnuvig och gigantiskt aggressiv. Höll på att sparka på Tungboken förut för att jag blev less då det slog mig att uppkörningen är imorgon och all den där skiten bara snurrar i huvudet just nu. Hatar städer på H just nu eftersom jag inte minns vad den miljömedvetna staden på H i Sverige heter. Det är en hamnstad så mycket vet jag. Men vilket hamnstad? Uppgift nummer ett imorgon blir att fråga Fredrik vad staden heter. Uppgift nummer två blir att skälla på honom för att jag är sjuk. Ska försöka att komma ihåg att ta med papper och penna ifall jag skulle tappa rösten helt imorgon :)
Är allmänt aggressiv på allt annat också, skulle vilja slå på någon känner jag. Men det finns aldrig någon frivillig :( Men Lina gladde mig igår iallafall med att man får skjuta folk som inte gör som man vill, för då är det i självförsvar :D

Förvirrad är mitt mellannamn just nu, blir så less, så less. Tycker inte om att vara ofrivilligt förvirrad *dumt, dumt, dumt* Jag säger samma sak som jag alltid säger då saker inte går som jag vill "phy".

Dagens visdomsord citerar jag av Sokrates:

Scio me nihil scire



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: