Sine metu

2010-01-28
22:57:17

Är det mig det beror på eller???
Jag är bra, så enkelt är det. Är ruskigt nöjd med mig själv just nu. Något jag är mindre nöjd över är Telias nät... Det verkar ha gått på semester eller nåt. Alla meddelanden som jag skickar till den fulle herren fastnar i SMS-Center. Så ska det ju inte vara!!! Blir jag ju purken :( Inte går det att göra något så de skickas heller. Jäkla teknik! Tänk att man måste göra allting själv jämt! Men jag har hunnit få/skicka några mycket trevliga meddelanden tills nu då det sista fastnade, det sista avgörande meddelandet. Jävla tekniktomtar som gjort den är skiten!!! Blir less. Betyder att jag blir mer irriterad än vad jag redan är, betyder att jag har mycket att ta ut nästa vecka... *stackare*
En sak som jag gillar dock är fyllemeddelanden och såna är jag bra på att få, de är alltid så roliga och visst var det så att det som göms i den nyktres hjärta finns på den drucknes tunga ;) *hehe* Om det är så så vet jag inte om det är mig det beror på eller om det bara är så att folk älskar och avgudar mig ;p Tror det beror på att jag är så bra! Jag intalar mig själv det iallafall, annars är det ju inget kul!

Försökte åka buss idag också. Det är spännande, alltid spännande! "Vad ska hända idag?" Tänker jag då jag står på busshållplatsen. Ska det komma en galen tant och sätta sig bredvid mig och börja prata om hennes sjuka pelargon, ska bussen hamna i diket eller det kanske inte ens kommer någon buss! Alltid så spännande. Idag var det dock mest bara j*vligt irriterande... Hade ett möte klockan 13.30 inne i stan. Tänkte, som den optimist jag är, att jag åker med 12.55 bussen. HAHAHAHHAHAHAHA Trodde jag ja!!! Började med att jag gick till Kvissle, vilket tog 30 min eftersom det var vrålhalt. Höll på att slå ihjäl mig vid brevlådan *bra jobbat*. Kommer ner 12.49. Klockan 13.05 inser jag att det inte kommer komma någon buss, tänkte vänta till nästa då som skulle komma 13.25. Tänkte att då är jag ju inne till 14.00 så hinner jag ju med en halvtimme av mötet iallafall. *phy* Kul skämt! Bussen kom 13.35. Var inne i stan typ 14.05 eller nåt. Småsprang till mötet, men det var ingen där... Då gick jag till Waynes Coffee istället efter att jag ringt pappa och fått reda på att han skulle byta täck på släpet sen skulle han hem. Jag tänkte alltså åka med honom. Det var kallt, något så fruktansvärt kallt, trots att det bara var -6. Ja, jag fick min gigantiska mocha, på sojamjölk den här gången, puckotjejen gav mig vanlig lattemjölk senast. Idag var det dock ägaren, han är bra han, har koll på allt! Stor skillnad på en mocha gjord på sojamjölk jämfört med vanlig mjölk. Jag är stammis på Waynes nuför tiden. Saknar dock Wrapsen, men fick reda på att det är egenkomponerade och går därför endast att få tag på i Uppsala :( Funderar om jag ska be han mejla över röran till de i stan *hehe* Till Annkans glädje har jag blivit kaffeberoende, även om hon inte definerar en mocha som kaffe :) Jag vet dock inte riktigt hur jag ska överleva då jag börjar jobba. Är ju lite svårt att få en mocha då, tror det inte är så uppskattat om jag kommer med bil och släp i rondellen på Skolhusallén, till att börja med så är det 12 meters gräns där *hehe*. Får helt enkelt flytta in ovanpå gamla Harrys!!! Eller köpa mig en mjölkskummare och Espressomaskin. Vilket som :)

Ja, åter till Sundsvalls så kallade kollektivtrafik. Den ska jag nog börja jobba inom! Verkar ganska slappt att kunna skita i att köra sin tur om man inte vill. Vilket hände idag... Bussen kom aldrig, men ingen visste varför. För ingen fick tag i föraren som skulle köra den *stabilt*. Så där fick jag stå som en annan Rudolf i snöyran och snålblåsten i dryga 45 min. Jag förstår varför jag tog körkort och varför folk inte åker buss. Till att börja med kostar det slas. 23 spänn!!! Det är ju mer än 1 kr/min!!! Sjukt, sjukt, sjukt. Sen stank det sprit på bussen *mysigt*, det var massa jobbigt, störande och fult folk på bussen. Man hör ju inte ens vad man själv tänker. Kan inte alla bara vara tysta och gå någon annanstans??? Jag hatar bussar *alá Björne* Jag har väl åkt buss en sådär sex gånger sedan jag kom hem. två av dessa gånger har jag blivit tvungen att vänta eftersom busshelvetet inte har kommit eller bara gett fan i att stanna. Den här gången kom den inte och förra gången åkte den förbi med texten "20 endast avstigning". Kom det någon annan buss? Nej, så klart inte. Jag, tillsammans med många aggressiva människor, fick vänta på nästa buss. Sundsvalls Jävla Kollektivtrafik kan ju gå och självdö så kommer den nog börja fungera bra mycket bättre! En sak är ju mer än säker iallafall. Jag kommer ta bilen in till uppkörningen, annars lär jag väl missa den *jävla bussbolag*. Ska nog ta och stämma dem för allmän irritation...

Imorgon ska jag upp före tuppen as usual... Tänkte hänga med pappa eftersom han skulle köra lastväxlaren. Vilket jag inte gjort tidigare. Upp 05.15 sen i säng typ 05.15 eftersom jag och Lina ska göra stan osäker. På tiden måste jag säga... Var ju över en månad sedan som vi raggade järnet på krogen ;) Föreslog för Hanna att vi skulle komma och sabba festen hon skulle på. Eller sabba, vi skulle dit och "göra den rolig" :) För jag och Lina är ju värsta roliga människorna. Men Hanna vägrade ge mig adressen, hon sa att hon hade "glömt" den *eller hur!* Så istället ska vi knacka dörr tills vi hamnar på festen, eller någon annan fest som behöver muntras upp :D Nyårslöftet var ju att bli mer sociala så *hehe* Ja eller hur det nu var...

Dagens visdomsord:

Somewhere someone dreams of me
Somewhere there's a heart that beats for me

Kommentarer:
#1: H

Me! Jag kommer ju inte ihåg adressen ju! kollade hos herrn som har festen, och ni är så välkomna så ;P men jag tänkte åka dit vid 8-tiden, så ni kan ju hänga med mig så hittar ni direkt :D

2010-01-29 @ 07:44:31
#2: Challe

ja, så här i efterhand kan jag ju hälsa att vi följer med ;)

2010-01-30 @ 12:18:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: