Sine metu

2010-01-27
22:32:18

I laugh in the face of pain
Jag är förmodligen världsbäst på att boka in körlektioner, ifall någon skulle ha missat det. Hade en 07.30 imorse som var slut 09.30, alltså lagomt tills det började toksnöa. Var nästan soligt då jag var ute på vägen :) Andra gången nu som jag lyckas tajma (?) så jag slipper snön. Backade runt gathörn och vände i korsnignar istället *hehe* Men fick ingen start i backe :( Var och backade runt gathörnet hos Annkan, jag var nog lite överexalterad och frågade glatt om jag skulle uppför backen och göra start i backe. Fick till svar att jag inte skulle göra det, utan jag skulle backa uppför den istället *haha* Mycket bättre! Allmänt kul hade jag iallafall, men lite småproblem med hur bred jag egentligen är och hur mycket plats jag behöver (avståndsbedömning har aldrig varit min starka sida), lovade att bättra mig dock. Speciellt eftersom jag får ett släp på bilen nästa vecka *stackars Fredrik* Råkade glömma bort vad som är höger och vänster också, så jag åkte i två rondeller extra bara för att jag svängde höger istället för vänster, sen fick jag TYDLIGA angivelser åt vilket håll jag skulle *tack*.

Var till vårdcentralen, fick veta att det är nån nerv som fått sig en jäkel. Vilket kommer ta ett par år för det att försvinna, om det förvsinner. Bara ta det lugnt med andra ord och leva efter deviten "Smärta föder framgång". Sa det till läkaren, men han trodde inte riktigt på att det verkligen var helt sunt att tänka så *nähä?!* ;)

Skickat in mitt korsord (eller pappas korsord kanske det är) till Svensk Jakt, så nu ska jag vinna värsta snygga tröjan!!! Sen åkte jag till stan i den gigantiska snöstormen... Allting är relativt... Tog ett varv på stan eftersom jag var tidig. Bokade tid på Pleasure igår... Trevlig kille där, han kunde det här med att lugna ner extremt nålrädda människor, mig alltså :) Gick hm relativt smärtfritt måste jag säga, men gjorde fan så ont!!! *haha* men som sagt, jag skrattar åt smärtan, vilket jag också gjorde. Samtidigt som tårkanalen rann över, men det var inte mitt fel!!! Så blir det när nervändarna är sammankopplade :) Känner mig lugn och sansad och tillbaka till mig själv nu. Bara två saker som saknas så kan jag leva lycklig i alla mina dagar :) Tatueringen och den korrekta hårfärgen... Då jag har det har jag allt jag behöver med mig själv *hehe* Fick reda på vem jag ska vända mig till då det är dags för tatueringen iallafall, men det kommer ta ett tag innan den kommer, om den kommer. Det är ju liksom inte bara en nål då, eller två, eller tre... Är ju liksom massa nålar!! Vilken smärta! Fast har kommit fram till en sak, det finns ingen smärta som man inte kan uthärda då man vet vad det ger. Vet man vad som komma skall så tar man emot smärtan och njuter av den (jag iallafall), fast det gör ju fortfarande lika ont, men på ett mer skrattretande sätt *idiota*

Som jag sa idag; Vad gör man inte för att vara snygg? ;)

Känner mig lite purken och ska nog gå och bygga mig en snögubbe och sparka på den ;) Men vad i skogen, gör om, gör rätt så är allt frid och fröjd sen. Synd att slagpåsen är borta i helgen :(

Dagens visdomsord:

Baka ni suru

Kommentarer:
#1: H

Spännande med tatuering! vad blir det, och vart? :P

Säg till om du behöver någon som följer med och håller handen :)

2010-01-28 @ 09:26:28
#2: Challe

Haha ryggen, Modesty Blaise off course Har redan motivet klart, har jag haft i flera år. Men är inte helt övertygad om att du verkligen vill följa med och "hålla handen". Du vet ju längden på mina naglar och hur otroligt rädd jag är för nålar hehe

2010-01-28 @ 22:11:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: