Sine metu

2010-01-25
14:33:25

Otrolig naturbegåvning
Hade en sån där skön körlektion idag, tre timmar då vi bara gled runt i stan och dess omnejd. Körde lite till Timrå, Stavreviken, Skönsmon, Sjukhuset och ja alla andra ställen i stan. Sen blev det ren stadskörning. Har fram till idag levt på mitt lyckade försök att backa med bil och släp. Idag ersattes det av total tillfredställelse då jag lyckades krångla mig förbi ett pucko och hans hästtransport.
Hade precis kommit förbi körskolan och skulle svänga vänster (förbi Gold's gym), kommer en lastbil från höger som får passera. Sen kollar jag åt vänster. Där står det en hästtransport lite oduktigt på halva trottoaren, på höger sida står det massa bilar parkerade. Lastbilen före mig tvekar lite, men smyger sakta förbi. Så jag tänkte att lyckas han borde väl jag också lyckas. Problemet var bara att jag var tvungen att svänga innan jag kunde passera eftersom jag stod på tvärgatan. Går ut, svänger precis så jag kommer förbi bilen på högersida, går in mot vänster och smyger mig sakta förbi... Det gick ju relativt smidigt! Hade ju en fem cm över på vardera sida så det var väl inga problem. Han med hästtransporten såg dock lagomt nervös ut, speciellt då han kollade bakom lastbilen och såg övningskörningsskyltet :) Han har nog lärt sig sin läxa och kommer inte ställa sig där igen iallafall!
Efter några varv på andra ställen så skulle jag ut på Esplanaden, där var det något pucko som ställt sig lite halvt i korsningen, så jag kunde inte svänga utan att ta med halva bilen eller halva allén på andra sidan vägen. Jag stod där tills puckot flyttade på sig... Problemet var bara att människan höll på att backa in i mig! Hur missar man att det står en lastbil bakom en??? Hon har ju tessutom backspegel! Jag följde efter människan ett tag och gjorde henne/honom nervös *mohahaha* Kom i korsningen Esplanaden/Köpmangatan och människan ställde sig så ingen kom förbi på höger sida och ingen kom förbi på vänster sida *grattis*. Sen åkte aldrig fanskapet! Jag kommenterade att puckot måste fått körkortet i födelsedagspresent. Fredrik kommenterade att det nog var år 1832. Vi är så snälla :) Jag försökte trösta honom med att man blir som de man är med då han insåg att han började bli lite hetsig *haha*

Var lite roligt då jag skulle sätta mig i personbilen efter lektionen. Jag började fundera om bilen var trasig, sen kom jag på att det var en personbil :) Tyckte jag satt på marken *haha* Inte nog med att jag börjar bromsa som om jag satt i en lastbil, nu börjar jag tro att jag har utsikten också. Det här kommer inte sluta bra. Kommer nog bli tvungen att köpa Fredriks hemmabygge om jag ska kunna köra bil sen ;) Men jag njuter, trivs som fisken i vatten måste jag säga.

Ska backa på onsdag och börja köra med släp på måndag. Har dock inte fått E-kortet godkänt än, men jag får väl betala det själv annars. Kortet ska jag ju ha så!!!

Klippning imorgon äntligen! Måste köpa mig ett enradigt nitbälte också och så lite järntabletter så jag får någon ordning på tröttheten... Sover ju 24 timmar om dygnet just nu, brukar vara ett typiskt tecken på järnbrist...

Dagens visdomsord:

När som helst – och var som helst –

Kan en liten narr med långa åsneöron

Och pinglande bjällror komma skuttande.

Han ser oss i ögonen och frågar: ”Vilka är vi? Varifrån kommer vi?”



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: