Sine metu

2010-01-18
20:07:40

Rätt jobb, för rätt person
Var duktig idag!
Jag klev frivilligt upp klockan 05.20 för att följa med pappa på jobbet. Med andra ord så jobbade jag gratis :) Är väl liksom dags att jag börjar lära mig hur det fungerar så det bara är att börja då körkortet är färdigt *flört, flört* Ja, iväg åkte vi iallafall, till Timrå för att hämta bilen han har haft där i helgen för att laga golvet som var trasigt. Sedan till Sollefteå för att hämta ett lass grovkross. Vi var tillbaka i Sundsvall och Timrå vid 09.40 typ. Där klev jag av och tog bilen tillbaka till Birsta. Hade tagit mig en powernap mellan Stavreviken och Timrå också *hehe* Åt lite lunch gjorde vi och sedan så åkte vi till Blåberget och tömde grovkrossen och tog med oss ett ballass till Korsta. Slagg från Korsta till Blåberget och ett nytt ballass till Korsta. Jag körde bil med släp för första gången, utan att göra något annat än att bredda vägen lite *haha* Backade också för första gången, kommer inte ta lång tid innan det där sitter! Jag fick ju till det som det skulle vara utan större problem. Ser fram emot den dagen jag får börja köra. Hade lite ångest idag då jag inte fick köra. Jobbigt att sitta på sidan då man vet hur det är att köra. Jag kommer njuta av att gå till jobbet varje dag då jag har mitt körkort! För varje gång jag kör så känner jag mer och mer hur perfekt det är för mig och hur mycket jag gillar att köra. Sen att det kommer ta 40 år innan jag är på ungefär samma nivå som pappa är en helt annan sak. Den dagen jag lyckas backa spikrakt in mellan två lastbilar, den dagen ska jag bjuda hela baren på ett varv! (bäst att välja en folktom bar haha)
Vi kom hem nu 19.30 efter att varit in en sväng på ICA och köpt lite kanelbullar och pyttipanna *haha*

Jobbar på mitt tålamod också och mitt kontrollerande av min ovetskap. Ska hålla hårt i smstummarna ikväll tänkte jag. Tycker jag har varit tillräckligt på nu ett tag så dags att få veta vart någon annan står i tandkrämen ;) Jag har faktiskt gjort framsteg vilket jag också fått beröm för, men ändå... Blev lite konfunderad igår, så ja låt mig addera ett "hm" och meningen är komplett.

Var toktrött igår! "Kollade" på fem filmer, men lyckades inte riktigt se någon helt och fullt. Somnade lite här och där kanske *hehe* Sen däckade jag som en klubbad oxe kvart i elva efter ett trevligt samtal om något som jag är helt borta i... sport alltså... Men ska satsa på att ta mod till mig. Tycker att gröten borde vara tillräckligt kall vid det här laget ;) Så det är dags att sluta smyga runt tallriken som en annan bisamråtta en sen söndagnatt...

Imorgon ska jag sova!!! Låter som att allt jag gör är att sover, men det är väl typ så ;) Är ju ingen morgonmänniska direkt, men det är ju knappast någon hemlighet. Allt före klockan 09.00 är natt! Måste ju börja ladda för resten av livet, insåg idag att det här kanske blir min sista lediga vecka forever! Om allt går som jag vill alltså, men jag får ju alltid som jag vill ;p

Ikväll blir det mitt nya favoritprogram: Tough Love Kanske kan lära mig något *hehe*

Dagens visdomsord:

Ta vara på alla chanser i ditt liv,
för går de dig förbi, dröjer det länge innan de återvänder
Det femte berget

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: