Sine metu

2010-07-14
08:02:10

Blixt och dunder
Vaknade igår natt av att det blixtrade. Jag funderade en stund vem som släckte och tände lampan, sen insåg jag att det åskade. Och hur det åskade sen! Helt galet. Vi konstaterade att vi är väldigt glada att vi inte äger 11 miljoners hytten med den rejäla utsikten. Fatta vad blixtnedslag de måste ha haft!!
Det hade tydligen varit 1000 nedslag på en timme och två bränder på Tjøme och en på Nøtterøy. Det är ju bara de ställena som räknas... Helt galet... Jag är inte den som är rädd för åska, tycker mer bara att det är mysigt. Men det där var tusan i mig inte mysigt!
Det blixtrade riktigt bra, kunde inte sova förrän det dragit förbi eftersom det blev så ljust varje gång. Åskan gjorde ju inte saken bättre heller. Så hade jag telefonen på laddning, men fick order om att inte röra någon kontakt :) Strax efter Mats sagt det så började den lysa... Antingen så fick den sig en jävel eller så blev den akut fulladdad. Vi tog inte reda på vad....

Jag tyckte mest synd om den stackars katten, "vår" stackars katt. Hon som fick vara ute hela natten i vrålregnet och all åska. Har fått en katt som smyger omkring och sitter ute och väntar på oss. En riktigt söt en, ny är hon också. Måste tillhöra någon sommargäst, för hon var inte här för två veckor sedan. Men hon får gärna stanna :) Säger som Mats sa härom dagen då vi stod och klappade henne efter att vi handlat; "Om hon inte är borta till hösten så släpper vi in henne och behåller henne" *hehehe* Så ska man inte säga till kattgalningen Charlott... Jag tittade på honom och utbrast: "Men klarar du av katter?!" "Ja, en klarar jag".... Gissa vem som började smida planer i sitt ondskefulla lilla huvud då!!! Helt plötsligt blev omöjligheten en valmöjlighet! Tur jag har ett par år på mig att övertala smygsvensken om vilken katt som isåfall ska dela kylskåp med oss :) (Det verkar behövas...) observera dock att jag la till ett "isåfall"... Kan nästan tro att jag blivit gammal... Fast jag är mest bara realistisk. Vems hälsa går först? Mats så klart... Jag kan alltid klappa på honom *hihi*

Har äntligen fått mitt bankkort! Tog bara en och en halv månad drygt! Men rik är jag :D Som ett troll *hehe* Helt perfekt eftersom vi ska till Mariestad till veckan. Mats och gänget ska cykla och jag ska på egna äventyr. De får leka på eget bevåg så jag inte stör. Därför så tänkte jag klippa/färga/slinga håret, köpa en ny telefon och titta på Världsparken :) Göra sånt som jag är bäst på med andra ord... Eller kanske dra en sväng till Örebro och titta på femdagars... Fast det var väl ingen som skulle dit, när allt kommer omkring... Kan nästan gissa på att det kommer sluta med att jag klipper mig, köper telefon och sen somnar. Min kropp är inte alls helt fungerande just nu så... Så trött, så trött, så trött...
Mmm ska kolla om sista Coehlo boken har kommit ut också! Kan jag ju köpa den och fördjupa mig i :)
Jaja ska bli skoj hur som haver iallafall. Skicka över lite pengar nu i slutet av veckan (lön på fredag!) och sen blir det till att bränna pengar ;)

Dagens visdomsord:

Sminke ska anvændes med måtte

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: