Sine metu

2010-07-28
07:56:22

Trött
Helt galet sjukt trött idag. Förstår inte varför. Däckades som en slaktad oxe klockan 21.5 (senaste gången jag tittade på klockan efter att jag varit duktig och satt en telefon på laddning och tagit mina tabletter). Smygsvensken sov redan som en stock.... Vaknade sedan mitt i natten (var kolsvart). Bytte telefon som skulle laddas och somnade sedan om, mer eller mindre direkt.... Orkade inte ens öppna ögonen, så det var inte jag som visste att det var bäcksvart...
Idag är jag trött, har ett humör som kommer få killarna att hålla minst åtta meters avstånd till mig (stackare som ska åka med mig) och en frisyr som ser ut att vara hämtad från nån Alien film eller nåt... Där kan man snacka pendlande humör.. Igår gick allt jag gjorde i 180 och jag var hur pigg som helst. Idag kommer allt gå i minus 8 och jag kommer somna så fort jag sätter mig ner.

Var till Mariestad i helgen, det skulle cyklas med gänget... Jag valde dock att avstå, med tanke på att bilen tar knäcken på min rygg och jag inte vågar lita på cykeln när vi är borta..... Så jag gick på "stan"... Skulle mer vilja kalla det by dock. Jag hann gå fyra varv runt hela stan och klippa mig på 1,5 timme... Jag köpte en bok, en dricka och en Brejk och gick till vandrarhemmet och läste istället. Skulle försöka få tag på Paulo Cohelos sista bok, men den fanns ingenstanns på stans enda bokhandel att uppbringa. Blev en annan bok istället... 600 sidor, pocket, dritbra! Hann igenom de första 400 innan Mats och gänget kom tillbaka. Blev helt fast, fascinerande måste jag säga. Jag brukar läsa två sidor sen är jag less. Men den här var bra, Mats den stackarn fick komma i andra hand, för jag läste bok :)
Vi gick på vår första fin restaurang också! Inte pjåkigt alls! Vi blev mätta, fick skratta åt fulla pensionärer och hade det allmänt trevligt och framförallt så fick mitt kort motionera lite... Kan det behöva efter all vila det har haft i alla månader.
När vi åkte hem sen!!! Stackars Mats höll på att missa färjan och snäll som jag är tänkte jag "Jag undrar om jag orkar vänta på honom i Sandefjord eller om jag ska åka hem emellan"... Tack och lov behövde jag inte fundera. Fick däremot skratta när han gick förbi mig utan att märka att jag satt rakt framför honom, han var stressad och förvirrad stackars :p

Åh inte att förglömma! Har äntligen köpt mig lite blommor!!! Gjorde det stora tillslaget igår och köpte mig två stycken. En gullranka och en Ärtor på tråd. Det ser med andra ord äntligen ut som det ska göra, nästan...
Ordningen är återställd på jobbet också! Sommarpäckeljobbaren är borta (hans bror far och ränner där istället, fast han är ju bara liten, blyg och söt) och så är gänget tillbaka, och det märks... Ojojoj åkte lillbilen med Thomas igår hahahahaha skoj skoj skoj... Han lärde mig lite ord, jag lärde honom lite ord, sen om det är ord som ska användas på familjemiddagar eller inte, det är en helt annan sak... Fick komma på släktmiddag igår till lunch också. Hos Thomas föräldrar, fast det var bara hans syster hemma och jag satt ute så jag träffade henne aldrig *haha* Han fick ju dock som han ville äntligen, ta med mig hem på middag hos sina föräldrar ;) även om jag vid tillfället inte var tvungen att äta fisk...

Dra i mig en flaska cola, stoppa huvudet i en isvak och sen fara och jobba kanske... Kommer bli rejält mobbad av Nico känner jag....

Dagens visdomord:

Lappen ligger på golvet, alldeles för långt borta, så nej inget visdomord idag inte
(Kompenserar med två nästa gång)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: