Sine metu

2010-07-05
08:48:50

varmt...
Förstår inte det, folk bara klagar på att det är varmt. Inte här, men alla i Sverige. Här är det alldeles lagomt varmt. Runt 18-20 grader och så blåser det en sval vind. Inatt var det orkan, men nu har det lugnat ner sig något. Fast det är ju inte direkt cykelväder... Tur vi var ut en kort sväng igår... Tog en tur till Verdens ende och sen hem igen eftersom jag lyckades schabbla till det som vanligt...
Jag ramlade i korsningen Tønsberg/Verdens ende. Mitt i korsningen vid refugen. Kom uppför backen mot korsningen där Mats stod och väntade. Det kom bilar så jag var tvungen att ta lös foten. Halvvägs framme mot korsningen började jag känna paniken och jag gav ifrån mig följande: "Nej, hjälp, jag kommer inte loss, men lossna då!!!" Följt av ett "skraaaaaaaap" och ett "uff" *haha*. Jag kom inte lös med foten och tänkte inte på att jag kunde ta lös högerfoten istället och sätta ner den, utan jag tippade istället. Och snäll som min älskade kjærste är så stod han bara och tittade på mig när jag kom cyklandes i ultrarapid och stod still i nägon sekund bredvid honom innan jag tippade in i refugen. Slog upp knät gjorde jag, men jag kom loss! Sen cyklade vi vidare och jag skrattade lite smärtsamt hela vägen till Verdens Ende. Där såg jag till att ta lös foten långt innan jag var tvungen att stanna iallafall!!

Det var de nya cykelskornas fel. Pedalerna är väldigt hårt satta på Specializeden, men det var inte clipsen på skon. Så när jag försökte komma loss så rörde sig först clipsen ett halvt varv innan det lossnade från pedalen. Inga akutbromsningar här inte! Men det fixades till då vi kom hem och jag stod i duschen och svimmade av allt blod. Tål ju inte riktigt blod... Så det slutade med att jag satte mig ner och ropade på Mats som fick komma och tvätta bort "allt" blod. Var säkert flera mikromilliliter *haha* Men nu är jag omplåstrad och klar och slipper se blodet :)
Fick mitt första cykelknä alltså, även om det inte helt räknas eftersom jag bara tippade...
Som Mats så då jag ramlade: "Du får aldrig vara hel!" Nu hade jag precis blivit bra i höften, då ramlar jag och slår upp knät. Före höften var det knät och före knät var det ryggen... Min kropp är verkligen bra på att sälja sig själv... Bara ont överallt hela tiden...

Idag banken, sen dras med pucko nummer två och så jobba kvällen... Hoppas på mindre kunder idag så jag kan sitta och spela lite bg eller lyssna på lite bok :)

Dagens visdomord:

Finns det en idiot, finns det fler

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: