Sine metu

2010-06-18
08:02:29

Dagens I-lands problem
Upptäckte ett "problem" imorse då jag kollade mejlen.. har fått min lønnslipp för de här veckorna. Men det är ju tokmycket pengar! Ska det verkligen vara så tänkte jag då... Jag får bara mer och mer pengar för varje lön... känns lite fel, fast jag säger ju inte nej till det direkt... Men 22 000 på två veckor? Fast i och för sig... Thomas skulle få 30 000... Kanske stämmer ganska bra ändå. Tar mig ett snack med pengakungen så löser det sig sen :)
Nu tar jag mig en tallrik Bollnäsfil till istället med lite Euroshopper blåbärsyltetøy. Det bästa av två världar liksom *hihi*

Fredag idag... En tur till Tjøme, Nøtterøy och lite andra ställen väntar idag, med det alltid så trevliga sällskapet Nico i bilen. Ska försöka hålla mig ifrån att paja någon annans backspegel idag *dodododo* Var bara en lite väl smal väg och lastbilen hade ställt sig lite för långt ut i vägen, inte mitt fel (säger vi)...
Invigde mina nya cykelkläder igår! De blev godkända av handen som greppade skinkan på Nøtterøy iallafall ;) Och av mig också definitivt... Riktigt sköna och väl värda sina dyra små slantar. Smakar det så kostar det. Nästa stora inköp blir nya cykelskor. Fick höra att jag ska ha Specialized för de är uppbygda så foten sitter fast, sitter foten fast rör sig inte knät, rör sig inte knät slipper man knastrande knän som vägrar bära en uppför trappor sen :) Win win situation dårå! Nya cykelhandskar skulle jag behöva också, de börjar självdö, men hittade inga i rätt prisklass senast... Eller det var väl snarare jag som blev lite väl snål. Säger som Smygnorsken sa åt mig: "Nu handlar det om cykelsaker, då spelar prislappen ingen roll!" Tror jag ska ta fasta på det! Jag vill ha en racer!!!!!! *hehe*

Jag måste säga att jag är mäkta nöjd över mina fina linjer överallt. Fått en snygg och extrem t-shirt linje, en lite väl tydlig klockrand (ser ut som jag har klockan på mig jämt). Börjar få cykelhandskerand och snart kommer den för cykelbyxorna (de nya byxorna är mycket kortare än de gamla). Så snyggt så snyggt! Det är ju ingen tvekan om att man inte kan se att vi hör ihop iallafall... Mats och jag alltså... Båda två går runt med likadan linjer... så när som på klocklinjen :)

Midsommar nästa helg! Betyder att ma nbara behöver jobba tre dagar den veckan *weehee* Sen har vi räknat och räknat och lyckats få timmarna att bli ungefär lika delade mellan Rödmyra och Sundsvall. Men är mamma nöjd för det? Nej! Så klart inte... "Ska ni bara vara här i två dagar? Man får ju aldrig träffa er" *bla, bla, bla, bla* Tur jag stod på tävlingen och precis skulle langa till Mats... Fick jag en anledning att avsluta samtalet lite snyggt... Föräldrar... Aldrig blir de nöjda. Nästa år gör jag som brorsan och drar till Hellas! Sug på den karamellen!!! *morr*

Dagens visdomsord:

It's only after we lost everything
that we are freee to do anything

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: