Sine metu

2010-06-06
19:25:24

I väntans tider...

Sitter och väntar på att pannkakan ska bli färdig så jag kan få lite mat. Börjar bli lite småhungrig och lukten av pannkaka gör inte saken bättre direkt *haha*
Hade tänkt lägga in bilderna i helgen, men nu är helgen slut och inga bilder har kommit in på någon dator. Däremot så har vi ätit soft is, tittat på riddare, sett på film och tränat. Som de flesta helgerna ser ut alltså, så när som på riddarna... Vi skulle in till Tønsberg för att köpa en tekopp i storlek xxl till mig. Råkade dock hamna mitt i en medeltidshelg, så det blev ingen kopp. Blev en födelsedagspresent till mamma dock :) Och en sightsing (?) genom byn i sällskap med hästar, riddare, narrfolk och så Hugin och Mugin eller vad de heter de där korparna. Mycket kosligt!

Har fått schemat för de kommande veckorna, fick min vilja igenom och ska ha med mig Thomas :D *weehee* Jag är så bra. Smörar lite för chefen så får man som man vill. Eller så berodde det bara på att jag är tjej ;) Men han verkar inte klaga *åh så sött* Det blir skoj. Fick skratta lite i fredags åt Marius som blev utskälld av allt och alla för att han tabbade sig och orsakade ett gigantiskt problem. Jag blev tvungen att åka till Barkåker när jag egentligen skulle vara på lagret med Jakob. Marius hade dock lovat att komma tillbaka till en kund med några tepper som han glömt i butiken och då skulle han ta betalt då. Vem blev tvungen att åka? Vem är den ende med C-kort? Vem skulle jobba kväll? Ja precis... Skicka iväg Charlott till platsen som Gud glömde bara, tänk inte på henne. Låt henne sköta en gigantisk betalning och hämta en massa stolar som sen ligger och skräpar på HENNES nyrengjorda lastbil! *suck* Ingen var speciellt glad kan jag avslöja... Men men jag räddade dagen och gjorde det galant dessutom. Lämnade istället en storpall med massa sängar åt honom som han fick roa sig med i lördags *mohahahahaha*

Min chaffisbränna är så sjukt snygg! Helt illröd på armarna och så likblek där T-shirten slutar. Har fått några pikar för det, allra helst eftersom den vänstra armen har en mycket tydligare bränna än den högra dessutom. Men det är snyggt ;) Kommer snart bli matchat med klockrand och cykelhandskerand *hihi* Så stolt över mig själv måste jag säga *ler lika stort som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet*
Börjar komma in i cyklingen också, det är skönt. Sakta men säkert smyger jag mig in i cyklandet utan att någon märker det. Fick dock höra av Smygnorsken igår att jag blir tvingad att köpa en ny hjälm... min är tydligen för gammal... Men den är ju hel tyckte jag, men det dög inte! Jaja jag säger inte emot cykelnörden! Bara den matchar resten är jag nöjd. Måste köpa nya handskar, cykelbyxor och hörlurar också *hms* Tur man har en hög med pengar på lönekontot, synd bara att man inte kan röra dem än *hehe* Inte fått något kort än, så de sitter säkert där och växer sakta, precis som det ska vara :D

Dagens visdomsord:

Når en handler kjøtt, får en ta beina på kjøpet


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: