Sine metu

2010-06-14
08:44:01

Intensivhelgat
S åvar det måndag igen. Jag sitter med en sån kramp/smärta i högerbenet att jag tror att jag går under. Var jag som körde hela vägen hem igår från Stockholm, så då blir ju gasbenet lite mörbultat, men vad gör väl det? :) Jag fick ju köra bil!!! Med det bästa bilsällskapet man kan ha dessutom, jag klagar verkligen inte det minsta!

I lördagsmorse/förmiddag kom vi på att vi skulle åka till Sverige, antingen bara för att handla eller för att tävla. Mats ringde ett samtal och det slutade med att han tävlade. Var bestämt sedan tidigare att han skulle köra Lida Loop (mtb tävling), men "hotellet" blev sjuk och vi blev av med sängplatsen. Hittade en ny dock, på samma ställe, så det löste sig ändå :D

Så vi satte oss i bilen med en cykel, all cykelutrustning, varsin tandborste och en extra tröja i lördags klockan 13.00 för att åka till Sverige. Utan riktig plan på vad vi skulle göra där. Slutade med att vi hamnade hos någon släkting till Mats, spenderade natten där och åkte tidigt igår morse till Lida för tävlingen. Jag fick den stora, viktiga uppgiften att sköta markservicen. Alltså jag langade flaskor, köpte cykelgrejer till mig själv och höll bara allmän koll på saker och ting. Gick hur bra som helst! Var ju första langningen någonsin, men jag blev godkänd, så jag kanske får följa med på fler tävlingar ;) Dessutom så blev jag ju privat chaufför, eftersom jag körde hem så Mats fick vila.

Det var en upplevelse att vara på en cykeltävling måste jag säga, kan inte direkt säga att jag blev sugen på att tävla. Tror jag håller mig till langningen, men skoj! Så brändes det ju en hel del pengar också kanske... Fast det var ju på cykelgrejer! Jag behövde ju en ny hjälm, en ny styrstång, nya cykelbyxor och en cykeltröja. Och Mats råkade paja sin sadel och glömde sina strumpor, så vad ska man göra??? Därför bränner vi alla pengar på en gång *hihi*

Nu ska här jobbas och sen hem och sova i soffan!!! Jag är trött, trött, trött efter en hård helg. Var trots allt hemma halv två inatt, så några timmars sömn skulle inte vara fel att få :)

Dagens visdomsord:

Smärta föder framgång

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: