Sine metu

2010-03-22
20:55:58

En konstig dag
Idag har varit konstig. Inte alls som jag hade hoppats att dagen skulle vara. Bara varit helt borta på ett dåligt sätt och haft ont i bröstbenet. Kunde inte sova igår natt och låg och tittade på stjärnorna i jag vet inte hur länge. Somnade till slut med kudden hårt tryckt mot min kind och med Roadside snurrande i huvudet *inbyggd mp3* har blivit helt beroende av den låten. Trodde jag skulle gå sönder idag då jag insåg att den inte fanns på Ipoden, satt och svor för mig själv och kände bara för att gå hem.

Kom hem fem över sex, efter att gått från Kvissle. Tyckte inte att Thomas skulle behöva skjutsa hem mig hela vägen, han var trött och ville hem till Hudik. Jag behövde dessutom den där promenaden kände jag, även om jag var i större behov av en toalett just då :) Åt kall broccoli med kalla fiskpinnar. Började skratta för mig själv då jag tänkte att jag kanske skulle micra dem (fiskpinnarna alltså) och lägga dem i en tubsocka ala Janne. Satt och skrattade alldeles för länge bakom mjölkpaketet *inte vid mina sinnens fulla bruk* Diskade och tog en rejäl snabbdusch. Hade bara en sak i huvudet, så jag hade bråttom *choklad en söndagsmorgon* Började känna av bröstbenet igen och började leta låttexter istället. Jag är en obotlig Weeping Willows fantast, jag erkänner. Man kan ta björnen ur skogen, men inte skogen ur björnen. Ska boka in första bästa konsert som jag får mina händer på iår *vill du följa med? (Ler stort)*, hoppas bara de planerar att göra några konserter, annars får väl jag bjuda in mig själv till Stockholm på deras kareokekvällar *utan min sångprestation* Ångrar fortfarande alla konserter jag kunnat gå på, men inte gjort. Av vilken anledning? Inte en aning faktiskt. Fel sinnesstämning förmodligen.

Hade körlektion nu på eftermiddagen, i fyra timmar drygt. Jag hade inga problem med körningen *skönt att den sitter* Körde ekonomiskt, planerande och bra. Men huvudet var inte med. Satt och pratade väldigt mycket med Måns/Mårten, men huvudet var någon helt annanstanns. Tur att jag kan separera på kroppen omedvetet, men ändå medvetet. Går inte fullt lika bra då jag försöker plugga. Gjorde samma frågor om och om igen idag, men fick hela tiden samma fel, plus några nya. Bara slarvfel och så började jag fundera för mycket på svaren. Jag måste lära mig att lita på min instinkt. Jag har rätt, men ändrar mig, hela tiden. "Det huvudet säger är fel, det hjärtat gör leder dig rätt". Orkade till slut inte bry mig utan satt i dryga timmen och bara stirrade rakt framför mig och lekte med en penna *lyset är tänt, men det är ingen hemma*

Blev utstirrad (på, hm, "fel" sätt) av en dansk lastbilschaffis idag. Var in på Preem och skulle tanka, då ställde sig en dansk trailer på andra sidan. En kille klev ur och verkligen vrålstirrade på mig. Så gick han sakta, sakta förbi. Gick tillbaka igen och så vände han sig om och stirrade igen *galet* Det värsta var nog ändå när han lutade sig fram över vändskivan för att "fixa" något, jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv :) *Chippendale har förlorat en medlem!* Han gav sig inte heller, utan fortsatte att fixa och trixa med saker ända tills Thomas hade tankat färdigt. Då skyndade han sig in i lastbilen och åkte före oss.
Vi mötte honom på körlektionen på E4:an då jag körde, undrar om han kände igen mig *höjer suspekt på ögonbrynet*

Måste ta mig samman så jag orkar med morgondagen och lyckas nolla alla frågorna. Någon gång är det min tur att vara bäst!

Dagens visdomsord:

När du vill någonting
verkar hela universum för att du ska kunna uppnå det
Alkemisten

Kommentarer:
#1: lina

lycka till imorn! ska jag hämta dig vid 19?

2010-03-22 @ 22:22:29
#2: Challe

Imorgon? Med klippningen? Jag har provet på onsdag, men tack på förhand :D

Ja, jag hör av mig om jag inte hunnit hem tills dess, men jag tror jag ska hinna

2010-03-22 @ 22:24:06
#3: lina

oops, onsdag var det;) ok höres

2010-03-23 @ 13:27:04

Hur i hela h-vetet tar man en rejäl snabbdusch?



Säker på att inte kjolen hade fastnat innan för strumpbyxorna så du blottade hela rumpen? För jag antar att du väger upp "manligheten" i att köra lastbil med att stappla runt i kortkort och stilettklackar... kloppetikloppeti

2010-03-23 @ 20:37:17
#5: Jag själv :)

En rejä snabbdusch tar man genom att nästan kliva in i duschen innan man kliver ut :) Jag hade byxor, men de kanske hade fastnat innanför trosorna ser en bild i huvudet Jag hade klackar en dag, men blev mobbad för det haha

2010-03-23 @ 21:11:23
#6: Anonym

hahaha... * försöker få trosorna att fastna i byxorna *

2010-03-24 @ 13:02:55
#7: Challe

Det går att få byxorna att fastna i trosorna, om man drar upp trosorna till armhålorna först... provade bara för att se vad som var fel ;)

2010-03-24 @ 19:51:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: