Sine metu

2010-03-13
09:48:34

Inte riktigt helt planerat

Jag hade värsta plenara för gårdagens inlägg, blev dock inte riktigt som jag tänkt mig *hehe* Hade ecodrivingen igår och lika bra som jag alltid är så tror jag att jag kommer vinna. Hade en försbrukning då jag själv klrde på 3,5 liter/mil. Alltså ganska bra om jag får säga det själv och det får jag ju :) Sen andra rundan då jag skulloe köra som han ville så kom jag ner på 2,99 liter/mil. Jag ser fram emot att få en gratis lunch på fredag. Kommer få reda på på måndag vilken som vinner. Jag hade sista lektionen så Tomas, läraren, lovade att köra ett fint bildspel åt oss med våra resultat. Hade förresten kommit ner ännu mer på andra varvet om det inte vore för det faktum att jag blev stående i en korsning i flera minuter pga massa trafik, sen råkade jag växla fel *ops*

Hade bilen med mig igår till skolan också, satt hela vägen in och undrarde vad som var fel på den. Jag trodde stolen gått sönder eller nåt. Sen växlingen var ju en historia i sig... Jag har inte kört personbil på två veckor, bara lastbil... en volvo dessutom...
Jag kom på efter att jag kört ecodrivingen och var på väg till Birsta att det inte var något fel på bilen, det var mig det var fel... Jag trodde jag satt i en lastbil och förväntade mig att ha den utsikten också. Så växlingen, först så försökte jag ju växla med högen och lågen, fick panik då jag insåg att det inte fanns någon knapp för det. Sen har jag vant mig vid att det finns tre lägen, men på A3:an så är det ju sex lägen, gissa om jag växlade fel hela tiden! Sen så började jag leta efter spliten, men hittade ingen sån heller, blev tvungen att titta på växelspaken och insåg att jag satt i en personbil *grattis till mig*

Kvällen igår gick ju inte riktigt helt enligt planerna. Jag åkte först till Hanna och åt massa fika och fick en brainfreeze av allt socker. Sen fick jag ett mycket, mycket trevligt samtal som gav mig en rejäl överraskning :D Jag såg att det var Söters svenska nummer och tänkte lite fort: "Han är på väg hemma!" Och sen fick jag ett gigantiskt leende, problemet var bara att jag hade en timme på mig att ta mig från stan, hem, packa, åka till Kvissle. Jag hann allt och fick till och med vänta en stund på bussen. Så då tog jag chansen att le extra mycket för mig själv i kylan :) Hamnade, hör och häpna, på rätt buss också! Det måste vara första gången någonsin tror jag :) Jag var framme vid halv ett inatt och trodde aldrig att jag skulle komma fram efter jag sett kommunskylten... Till slut kom jag fram till en polisbil och klev glatt av och väntade i två sekunder tills en väldigt fin Yaris kom *den är fin då jag får chansen att utnyttja den* Sen blev det en låång natt  och helt klart värd all stress, panik, ångest, allt som går att hitta på!!! Synd bara att tiden snart är slut :( Men ser fram emot om två veckor... då blir det favorit i repris utan stress, ångest och allt annat och mycket längre tid framförallt :D

Dagens visdomsord:

Lev livet medan du har ett liv att leva!

(Puckodatorer!!!)
Ursäkta eventuella felstrivningar/stavfel, orkar inte korrläsa och datorn är alldeles för liten *hör du det!!* ;)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: