Sine metu

2010-03-24
11:41:28

Lite tudelad
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här dagen... Den började med att katten skulle in tjugo över fem imorse. Släppte in henne och somnade om, vaknade en stund senare och såg att klockan var tio över sex. Så har det hållit på sådär tills klockan blev nio och alarmet ringde. Jag tänkte ligga och snooza ett tag eftersom vi har sovmorogn idag :) Gick ju bra... en katt på fem kilo som står på tre tassar är tung den tiden på dagen. Hon ställde sig strategiskt med ena tassen i solar plexus på mig och den andra på revbenskanten och så tyckte hon att jag skulle klappa henne. Gjorde det ett tag, tills hon ledsnade och la sig på min mage/blåsa *andas in, andas ut*. Lät henne hållas eftersom det är mot reglerna att flytta på en katt som har lagt sig någonstans. "Hellre hugger jag av mig min arm än väcker min katt som sover på den". Pallrade mig upp till slut iallafall efter att ha gosat med tjockiskatten ett bra tag.

Tog datorn under armen och gick in i köket för den klassiska "mycket tid idag" frukosten. En stor kopp te och tre mackor med andra ord. Råkade låta tekulan ligga i vattnet för länge så teet började smaka våt halm *mmm så gott*, hittade rökt skinka i kylen och gårdagens Expressen på bordet. Inte helt dumt. Enligt mitt horoskop så skulle kärleken ta tid på sig idag... *suckar lesst*
Försökte läsa lite bok, men det gick inte, glömde allt jag läst innan jag ens läst det. Kom på mig själv med att sitta och stirra rakt ut i tomma intet istället. Så jag la ner läsprojektet och hamnade här istället, skulle bara skicka ett mejl var det tänkt....

Har så, så, så ont i huvudet. Inne på tredje dagen nu. Tror jag behöver lite semester. Blivit alldeles för mycket med pluggandet. Tur det är slut idag! Om det tar slut idag vill säga... Det lär ju märkas... Orkar inte att inte klara det, så jag har inte så mycket att välja mellan. Funderar om jag ska ta en Alvedon, men det är ju lite mot min religion... Smärta är till för att härda ut.... Kanske ska tvätta glasögonen istället så jag ser något.
Jag minns inte vad jag just skrev, är det bra eller dåligt? Dessutom så är min mellanslag/space knapp lite småtrög och vill inte alltid göra ett mellanslag då jag vill det. Går inte bra för mig idag *hjälp!* Så omåttligt förvirrat det är idag i mitt huvud. Ska nog hålla mig ifrån social kontakt i mesta möjliga mån

Tudelad... Det är mitt mellannamn just nu. Sitter och funderar och funderar, men kommer inte någon vart, tror jag skiter i att tänka något mer och så får det lösa sig självt. Saker brukar ju göra det förr eller senare. Vill bara att det ska bli fredag *putar med läppen och ser förstörd ut* Tiden går så sakta så jag tror klockan har stannat. Dessutom är min strumpa sned... Kommer alltså inte lyckas med någonting idag. Kommer halka på en isfläck på väg till VV och stuka höger pekfinger, så då kommr jag bli tvungen att göra provet med vänster hand, då kommer jag råka klicka fel flera gånger eftersom jag slinter med handen och så får jag fel *målar upp fler skräckscenarion* Eller så bryter jag ryggen. Då kanske jag får en ny :D En som inte gör ont överallt :D Just nu gör den ont under skuldrorna. Vaden börjar ge med sig dock (kanske ska ut och springa?), huvudet blir dock bara sämre och sämre *masserar tummen*

Nej läsa lite Svensk Jakt och vänta på att klockan ska bli ett...

Dagens visdomsord:

Age quod agis

Gör det du gör






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: