Sine metu

2010-03-08
23:34:30

Trött och slutkörd
Trodde aldrig jag skulle ta mig hem idag. Åkte 07.20 imorse och var hemma prick 22.10. Rusade runt som en yr höna och gjorde allt som skulle göras innan jag kunde hoppa i säng. Allt klarades av på tio minuter blankt :) *klappar mig själv på axeln*
Gick igenom kartor på teorin idag, så nu vandrar det bara runt en massa kartor i huvudet på mig och avstånd mellan allt. Lesdsnade efter ett tag och svarade mindre och mindre seriöst efter 50 frågor. Fast jag var bättre än de övriga iallafall som låg och sov i soffan. Jag satt helt frenetiskt och bläddrade i kartboken i tre timmar. Sundsvall-arvidsjaur-uddevalla-norge-karlskrona-borås-kalmar-visby-treriksröset-ven-skellefteå-haparanda-strömstad-göteborg-stockholm om och om igen snurrar det... Så trött...
Sen träningen... Hade körning till halv sex, tjugo i sex var vi tillbaka i stan, då skulle jag äta och sen stressa iväg till träningen. Hann in på McDonald's och bokstavligen kasta i mig en Big Mac, tjejerna vid bordet bredvid kollade på mig som om jag vore galen (är jag väl i och för sig, men jag försöker ju dölja det). Halvsprang iväg och tankarna snurrade hej vilt hela vägen dit. Log och stressade och skrattade och pratade för mig själv hela vägen, som ett smärre fyllo med andra ord ;)
Kom till Skolhusallén då följade scenario utspelade sig: Skolhusallén är avdelad med en refug i mitten så det går bara att köra åt höger/neråt på den sida jag gick på. Korsar en dubbelriktad sidogata och får se att väjningspliktspilarna är målade på höger sida på vägen. Tänkte "det var ju konstigt, har vi inte högertrafik i det här landet?" Fortsatte en bit till och började fundera ännu mer på det, kollade på bilarna som passerade och såg att det var högertrafik, tänkte då att det kanske var tänkt att den som körde in på vägen skulle stanna. Den tanken dog dock ganska fort eftersom jag insåg att Skolhusallén är en huvudled (där kan man ju inte stanna). Återgick till tanken att vi kanske har vänstertrafik och nöjde mig med det. Sen efter att gått halva vägen kom jag på mig själv med vad jag egentligen tänkt. Jag har suttit hela dagen på körskolan och sedan haft två timmars körlektion i en lastbil, sen börjar jag fundera på om vi har vänstertrafik!!! Lika bra att ta körkortet av mig på en gång! Herregud, ska jag ut på vägarna? Jag blir lite lätt orolig för mig själv ibland. Jag skakade på huvudet och intalade mig själv att det berodde på överhettning :)

Hade en, nästan, givande diskussion med Måns idag, om svärd vs. spjut. Jag är ju lite hopplös att diskutera med då jag bestämt mig för att ha rätt, så de andra killarna bara skrattade åt oss och vi blev helt uppslukade av det (han hävdade att spjutet alltid vann). Slutade med att vi kom fram till att det är bäst att vara en Ninja och kunna hantera alla vapen :) *I'm a ninja!*

Skulle verkligen behöva den där massören idag känner jag, mina axlar är stenhårda och min rygg håller på att gå av. Nacken knäcker som en nöt i juletider och ryggen känns som mattan på en skoter körd på asfalt. *synd om mig*

Kommit fram till några smarta saker idag iallafall, så lite nöjd är jag med mig själv. Insett att det bara är fem såna här mördardagar kvar och att det är samma stjärnor var man än är i världen :)

Åkte ju buss hem förresten! Fick vänta 30 min på bussen, de längsta minutrarna jag varit med om!!! De kändes som en evighet. Sen kom iallafall busskrället och jag hamnar, så klart, bakom ett fyllo. Han pratade om att han slagit ner någon med en träsko, då det var sommar. Jag höjde volymen på Ipoden och tryckte in hörlurarna lite längre in och försökte fokusera på Linkin park's One step closer istället. Fastnade dock med blicken på tre killar som gick av bussen. Fick en sån där ohämmad lust att dra ner byxorna på dem. De hade häng, sånt där äckligt häng som man bara vill dra ner eller dra något över. Hatar verkligen häng på byxorna på offentlig plats. Hemma på mysbyxorna är det bara mysigt, men på stan eller bussen! Jag vill inte veta att dina kallingar är röd/vitrandiga!!!

Dagens visdomsord:

Nihil lacrima citius arescit



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: