Sine metu

2010-03-10
19:20:23

Utkastad igen...
Nyvaken och ganska pigg om jag får säga det själv. Blev mer eller mindre hemskickad från körskolan klockan tre idag efter att blivit väckt av vår lärare (andra körskolan jag blir utkastad från *hehe*). Jag och Tomas (en av killarna) råkade somna vid halv tre tiden. Han i soffan och jag på en stol. Sen kom vår lärare och väckte oss och sa att vi kunde göra kväll om vi ville. Båda två gäspade gigantiskt och svarade: "Råkade somna lite tror jag". *haha* Så går det när huvudet inte kan ta emot mer info! Jag tog bussen hem och plumsade på i slaskmodden. Kom hem och somnade framför nåt plastikkirurgiprogram. Vaknade efter en 45 min då det var mat. Men det var riktigt skönt att få sova en stund måste jag säga. Men jag har gått och blivit bortskämd! Har inte sovit så här bra som jag gjort de sista fyra-fem dagarna på det senaste ett-två åren! Jag somnar nästan direkt när jag lägger mig och sover sådär djupt och skönt. Vilar huvudet på min vetefrökudde (eller vad det är för frön i) och kramar min andra kudde hårt *mmm*.

Jag insåg idag att veckan snart är slut :) Då är det bara en och en halv vecka kvar sen!  Så, så, så skönt. Sen blir det skoj! Ska ta chansen att tömma hjärnan lite där också, säger som Eva-Sofie, man skulle haft ett usbminne till hjärnan. Tänk så smidigt, kan man lägga in det man inte behöver ha i huvdet just nu på det och stoppa i fickan, sen då det behövs är det bara att ta fram och plugga in. Nu försöker jag mest bara att stuva in så mycket som möjligt på kortast möjliga tid, har aldrig varit min starka sida. Satt som ett fån idag och fattade ingenting. Sen kommer det från ingenstans: "Charlott vad är ett efterfordon?", "Öh, den har gummihjul? eller små hjul, eller hjul som inte riktigt fungerar?" *Goddag smurto* Tur man är tjej!! Fick höra det härom dagen att tjejer inte kan köra bil, "nej jag vet" tyckte jag. Betyder ju att jag kan komma undan med vad som helst! Sa samma sak första dagen då vi höll på med motorn. "Det är ju därför man har en kille!" ;p Fast jag var ju smartare än några av pojkarna ändå, så det säger ju ingenting alltså...

Nej, tycker tiden går för sakta nu! Dags att speeda upp allting ett par snäpp, så jag får tiden jag vill ha :D *ler som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet* (Nåde den som försöker stjäla mitt uttryck! ;p) Jag börjar gå runt mig själv i cirklar nu för att jag redan har tänkt sönder allting, som vanligt. Det gör ju bara att jag kommer på nya idéer och det gör mig bara mer förvirrad än vad jag redan är. Fast det är ju samtidigt trevligt, tycker ju om att sitta och drömma mig bort (fast inte på en buss utan musik i öronen).

Gjorde bort mig lite på lunchen idag också :) Jag skulle äta Wallenbergare. Så kom servitrisen med maten och ställde ner tallriken framför mig, det första jag får se är en ansjovisbit på en citronskiva och något som ser ut som en fisk på tallriken. Helt panikslagen skriker jag: "Jag tror jag fått fel, det här är fisk!" (samtidigt som jag drog bak stolen för att inte behöva komma i närheten av tallriken). De andra tittar på mig skrattar och säger att det inte är fisk, det är Wallenbergare. Jag fortfarande lika panikslagen frågar om det är helt säkert, det ligger en fisk på tallriken! Åh, vad de skrattade åt mig!!! Fick några pikar sen kan jag lova... *hahaha*
Tidigare på morgonen så hade vi hållit på med kost och hälsa. Vi kom på något sätt och vis in på Jannes katt och jag förklarade att en katt förlänger livet och ja, allt positivt jag kunde komma på om katter. Sen diskuterade vi hur mycket kött man skulle äta om dagen. Jag börjar skriva 100g k*tt om dagen... När jag sedan läste igenom det så insåg jag att jag skrivit katt istället för kött. Jag tänkte mig inte riktigt för så jag börjar skratta för mig själv och säger: "Oj, nu blev det lite fel. Jag ska äta 100 g katt om dagen!" J*klar va vi skrattade, så kom det mer eller mindre i kör: "Jag trodde att du tyckte om att klappa dem, inte äta dem!" *gräver min egen grav* Hjärnan är inte riktigt närvarande vid alla tillfällen :)

Dagens visdomsord:

När alla dagar blir likadana
beror det på att man slutat se
de goda sakerna som händer i ens liv.
Alkemisten

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: