Sine metu

2010-03-14
22:33:19

*suckar förnöjt*
Blir så där lite lagomt internt idag, så jag tycker synd om er som inte var närvarande, men ni hade inte blivit bjuden även om ni frågat snällt *hehe*
Läste igenom gårdagens inlägg också, eftersom jag inte var riktigt närvarande då jag skrev det... Jag ler och skrattar åt mig själv lite lagomt sådär på söndagskvällen :)
Har fortfarande inte riktigt tagit på mig in på banan igen. Kommer väl ta ett par dagar innan jag lyckas frigöra tillräckligt med diskutrymme på den stationära hårddisken ;)

Första låten jag fick på då jag satte mig på bussen idag var "Saker som hon gör" av Imperiet, precis den delen som dessutom är min favoritdel... Då slog tanken mig att jag skulle tillägna den här helgen en låt. Sagt och gjort så satt jag och dividerade med mig själv nästan hela resan och funderade. Mitt första förslag blev "Just the way you like it" av Alisha's Attic, även om den var mycket passande i min värld så var den inte perfekt. Däremot så föll allting på plats av sig självt precis då jag passerade Årskogen. Då kom "Shiver in the morninglight" av Weeping Willows, behöver inte säga något mer va? *ler det där leendet du vet, det där stora nöjda*

Suckar extremt nöjt och har övergått från att räkna dagar, minuter, sekunder till att räkna suckar. När det börjar gå lång tid mellan varje suck, ja, då är det nära...

Medan jag satt och väntade på 29:an idag så satt det en kille en bit bort och rökte, så jag drog tröjan över näsan och andades där istället. Sen kunde jag inte ta ner den igen (tröjan alltså). Det var den där alldeles speciella lukten som säger allt, men som inte avslöjar något, typ :) Satt och njöt tills 53:an kom in, då satte jag mig och log som Cheshirekatten från Alice i Underlandet istället (den där ondskefulla katten med det stora leendet). Tänkte att jag kanske skulle kliva på den istället, men lyckades få den mogna lilla parkeringsdelen av hjärnan att inte göra det. Skulle ju varit underbart trevligt, men då spricker ju påskplanerna eftersom jag då måste sitta i en källare utan sällskap istället. Stoppade därför ner näsan igen och fortsatte att tänka på varm choklad och 5-56 *tihi*

Upptäckte una problema grande då jag höll på att packa upp. Jag har inga kläder jag kan använda längre! De har ju tagit essenssen och om jag använder dem så kommer den försvinna efter ett tag. Då har jag inget att stilla min abstinens med. Hur ska jag lösa det? Gå naken känns lite kallt och inte så helt genomtänkt eftersom tyget på stolarna på körskolan är av ull, eller något annat stickigt, märke det då jag hade klänning, det stacks! Får nog jobba på det där...

Kom att tänka på ett av inläggen som jag skrev för ett bra tag sedan, det om att vara sig själv/bära masker. Har hittat tillfällen då jag är mig själv, fast jag inte är ensam. Sover dessutom underbart bra och så allt annat det för med sig, inte att förglömma! *suckar förnöjt*

Anar att jag kommer bli utfrågad av killarna imorgon ;)
Speciellt eftersom jag ska fråga Janne vad han gjorde i Gnarp klockan 16.10 idag *haha* Mötte honom med bussen... Även om jag inte skulle säga något om det så skulle de fråga ut mig, killar är uppmärksamma då de vill. Det märke jag på bussen, fast det är en helt annan historia som jag håller för mig själv ;)

Dagens visdomsord:

Inget är någonsin så positivt
att det inte finns något negativt med det,
men det är positivt

Tack söter!!! *ler lika stort som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: