Sine metu

2010-03-02
22:19:36

så där ja
Ska något göras så ska allt göras på en gång heter en nypåfunnen filosofi av den alltid så duktige Moi.
Min tanke då jag vaknade halft ihjälskrämd av väckarklockan imorse var att jag skulle göra en tidig dag och åka hem och sova. Så blev det ju naturligvis inte, allt enligt ofilosofiedoktor. Gjorde det jag skulle göra i stan, inklusive lite skitsnack med Fredrik *han har saknat mig ;)*, och sen så ringde AF. "Det är kanske lite kort varsel, men kan du börja YKB:n imorgon klockan åtta på City?". Jag visste att den skulle komma så jag sa: "naturligtvis!" och sen ringde jag pappa... Visade sig att han bara hade ett lass kvar och punktering på två däck. Jag följde alltså med på det sista lasset.
Gjorde därmed något jag aldrig gjort förut, och hoppas inte behöva göra igen... Åkte buss till Birsta!!! Jag inser nu varför det finns så många parkeringsplatser där ute. Vem vill åka buss i 20 min till Birsta?! Till att börja med så framgick det inte alls vilken buss jag skulle åka med. Men jag lär av mina misstag och frågade därför den söte killen med den underbara norrländska dialekten i biljettgrejen vilken buss jag skulle ta :) Han svarade med sin söta norrländska dialekt: "2:an till Ljustadalen som går här alldeles till vänster!" Och avslutade det hela med ett lika sött leende *ååååh om ändå sten kunde smälta* Han är bra gullig den där :)
Hoppade på 2:an och började i min vilda fantasi försöka komma på var Ljustadalen ligger, började med att tro att det låg vid OBS, nej, det var bydalen, vid Erikshjälpen? Nej, det var Bosvedjan... Sen var vi helt plötsligt i Birsta och jag pulsade bort till expressbyrån med en stelfrusen föredetta toast och kom precis i tid för avfärd. Kom vid ett senare tillfälle på att Ljustadalen ligger på baksidan av Birsta (det var en stor vit skylt med svarta bokstäver som upplyste mig om detta) *pucko*
Bussresan var tråkig, intetsägande, lång och skumpig... Inget jag vill göra om med andra ord.
Resan från Kvissle till stan däremot! Den var ju som alla andra resor in till stan... full av störigt folk! Råkade hamna på samma buss som ett gäng dagisbarn/förskolebarn, alla skulle naturligvis sitta bredvid mig på bänken medan vi väntade på bussen *suck* Sen skulle de sitta längst bak i bussen där jag satt. Jag skulle vilja veta vem som uppfann mp3:n för honom ska jag ge en kyss!!! Vad vore livet utan högsta volym i öronen??

Ikväll kom jag, tillsammans med framförallt Hanna, fram till att dejting in the dark kanske vore en skoj idé... Ska bara ragga upp någon att dejta först ;) Fick dock veta att man helst inte ska se personen innan, det förlorade tydligen sin point då... *booooring* Så då får jag blunda på krogen som Malin sa. Antingen så kommer jag hem lycklig eller med en rejäl blåtira, vilket som är jag nöjd med *catfight, catfight!* Ska nog ta och utveckla den där idén tror jag, kommer nog bli en succé känner jag på mig, för min del alltså ;p

Hade lite problematik i min motivation till att somna igår så stjärnorna i taket blev rejält uttittade, efter ett tag av filosofiskt funderande så somnade jag dock med ett leende på läpparna och en nöjd suck. Tycker om då jag, i mitt huvud, lyckas lösa de världsliga problemen och ordnar fred mellan de vita och röda blodkropparna. Så var fallet igår och jag är fortfarande nöjd med mina insikter, som jag håller för mig själv :)

Inte riktigt vad jag tänkte att det skulle bli, men bra ändå :)

Dagens visdomsord:

Allt löser sig då man är smart

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: