Sine metu

2010-03-20
18:48:03

Rädda mig från mig själv!
Jag fortsätter på samma linje som tidigare och överväger att lägga ut min kropp till försäljning på Blocket, inte på det sättet dock.... Jag tänkte sälja den bit för bit. Ryggen skänker jag bort, men min vänstra vad säljer jag till högst bjudande. Den fick en tvåa på besiktningen och har körförbud. Jag rekommenderar därför ryggläge i x antal veckor. Den fungerar inte alls som den ska och är i stort behov av en helrenovering. Vid snabb affär så skickar jag med mitt vänstra knä också. Det gick igenom besiktningen utan anmärkningar, men har något oljeläckage någonstanns som jag inte lyckats lokalisera ännu. I övrigt så fungerar det som det ska, avstå dock från att utsätta det för vinklar mellan 80 och 105 grader. Långkörningar är inte heller något jag rekommenderar, utan stadstrafik med bra fjädring är det bästa....

Min vad blev utsatt för en muskelbristning i söndags... Jag fattade inte der förrän i torsdags, vad gör jag åt saken? Ingenting. Förrän idag då jag längst ut i Juniskär inser att det inte går att springa en meter till med den. Fick halta hem på hälen. Har haft ont i vaden sedan i söndags, men tränat ändå, det har därför lett till att jag har börjat belasta skelettet istället, vad leder det till? Jo, jag får ont i benhinnorna, när jag får ont i benhinnorna lägger jag än en gång om viktfödelningen, men vid knät... Får därför ont i knät och summan av denna idioti blir alltså att jag inte kan gå på någon del av vänster ben, vad leder det vidare till? *extas i rösten* Att jag felbelastar höger knä så jag får ont i det också! *me so smart!* Så nu är jag alltså halvt handikappad och fattar ändå inte att jag inte ska träna. Bara för att jag tyckte att jag äntligen började få lite motivation till att träna. Kanske dags att jag börjar lyssna på min kropp, eller iallafall låtsas lyssna på den... Nu sitter jag här istället med en svullen vad som jag inte kan gå på normalt (förutom uppför) när jag har skor på mig, jag har konstant ont i benhinnorna och knät vill hoppa ur led *en bra dag idag*

Jag skulle inte klivit ur sängen imorse är min sammanfattning av dagen... Jag skulle ta sovmorgon, vaknade 8.53 och klev upp glad i hågen. Åt frukost och läste lite bok, datamusen slutade fungera totalt. Jag blev tvungen att åka till Mediamarkt för att köpa en ny (en optisk den här gången!). Vidare till Birsta City för att äta lite och byta en grej... Sen hem igen för att "träna". Gick runt Juniskär hoppandes på ett ben (motsägelsefullt jag vet). Letade efter min "sommarparfym" som jag vet jag lagt i en flyttlåda för att jag inte skulle tappa bort den, nu är den borta :( Började istället leta inslagningspapper, det som jag sparat "till ett speciellt tillfälle", borta.... Blev deprimerad och insåg att det inte är min dag. Har ont i ryggen dessutom och kom på att det är sex dagar kvar tills det är fredag *gråter floder* Vill inte vara med något mer!

Hade en diskussion med mitt underbara träningssällskap när jag gick runt Juniskär... men jag minns inte vad det var längre :( Är alldeles för förvirrad för att komma ihåg någonting just nu har jag insett, säger bara fel saker, hör fel, uppfattar fel och gör fel... Jag blir så trött, så trött på mig själv. Vaknade dessutom inatt (precis efter att jag somnat) av att telefonen lät, jag vet inte om jag blev bländad av ljuset från telefonen eller om jag storgrinade, men tårarna sprutade *haha* Jag minns ingenting längre. Är helt borta i det rosa och bara sitter som en uggla och stirrar rakt ut på ingenting. Kom på mig själv med att stå och titta på tvättmaskinen idag, vet inte hur länge jag stod där och såg min femma fara runt, runt, runt... Sen när jag skulle hänga tvätten hittade jag något rosa i tvättmaskinen, det visade sig vara mitt, nu, föredetta bonuskort som jag hade två stämplar kvar på innan jag skulle fått massa rabatt *gråter och förbannar mig själv* Jag som hade letat igenom alla fickor utom en... Och i vilken ficka har jag allting? I den såklart... Men jag tog iallafall ut körkortet (papperslappen på C-behörigheten), hade ju varit snyggt att tvätta den! *Idiotas!* Ska nog hålla mig ifrån vattniga saker på ett tag. Och tejp... Jag skar mig på silvertejpen :(
Jag har ju bara fel/rätt saker i huvudet och det gör mig helt totalt förvirrad.
Idag är det ingen bra Charlott dag...

Dagens visdomsord:

Utan regn finns ingen regnbåge

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: