Sine metu

2010-03-25
18:30:39

Tiden har stannat
Hur sakta kan en dag rent praktiskt sätt gå? Känns som det har varit torsdag i en evighet, som aldrig vill ta slut dessutom. Vaknade pigg och "glad" halv sju imorse och tyckte att det var för tidigt att kliva upp, så jag somnade om. Vaknade halv nio och klev upp. Satte mig och läste lite bok till frukosten, var inte vidare givande eftersom jag satt och tänkte på annat. Var ner på vårdcentralen och höll på att strypa människan framför mig i kön. Han tog sån lång tid på sig och fattade ingenting. Jag fick anstränga mig till max för att inte gå fram och förklara för honom hur allting fungerar *stampade otåligt med foten* Jag fick stå i tio minuter och vänta! 10 min! Jag som är så punktlig och så får jag en sån människa framför mig... Det går ju inte. Det förstår ju vem som helst *hornen växer så det knakar*. Gick till Apoteket efter det, eller Kronans droghandel som det heter nu för tiden... Säljer de hasch där??? De säljer ju inte det jag ska ha, så något annat måste de ju ha satt in som substitut... Fick sitta där i 20 min och filosofera eftersom mitt recept inte hade lyckats ta sig från vårdcentralen till "Kronans droghandel" (vilken idiot kom på det namnet?) via cyberrymden på den tiden det tog för mig att gå till bilen, starta bilen, backa ut bilen, köra till ICA parkeringen, parkera och gå till drogaffärn... Fick till slut allt jag skulle och dessutom fick jag dra medmera-kortet!!! Fatta mycket poäng man kan samla då! Borde man kunna ta ut sina checkar där också, så får man 10% på alla mediciner (inte för att jag har några, men om jag hade), synd jag inte tänkte på det innan :)

Lättirriterad tror jag sammanfattningen av mitt humör är idag, ryter åt alla som råkar upprepa sig en gång för mycket och går och svär för mig själv och suckar tungt. *tick, tack, tick, tack* Försökt roa mig så gott jag kunnat idag (helt skumt att vara hemma en torsdag helt plötsligt). Har inte gått överdrivet bra, ont i ryggen och allmänt uttråkad. Inte kunde jag se på tv heller, för den fungerade bara lite sporadiskt. Försökte se nån skum film, men den blev lite väl skum då bilden och ljudet försvann med jämna mellanrum. Är ju inte lätt att förstå vad som händer då, hms. Skummade igenom en bok och skrattade alldeles för högt för mig själv vid alltför många tillfällen, tur jag var ensam hemma just då... Tog en powernap på typ 20 min och sen spelade jag lite 117 spil... Det var inte alls något kul. Hittade ett puzzel jag försökte lösa, men då jag började komma någon vart så var jag tvungen att "köpa" resten (finns säkert kvar efter 15 år). Försökte jag istället med en sån där där man ska sätta in bitar i olika former så de bildar en fyrkant. Det är verkligen inte något för mig, jag blev så arg på spelet för att det inte fungerade att jag höll på att bryta skivan i mitten *haha* Lugn och fin med verum hälsofil var det va? Håller mig till spel där man inte behöver tänka så mycket, typ banka på bävern *hehe* eller skjut på ormen :D

Imorgon däremot!! That's the day dårå... Ska till den älskade körskolan (City) på förmiddagen, sen hem och äta och vänta och vänta och vänta och vänta och vänta och vänta och vänta och vänta.... Frågan är inte om inte imorgon kommer bli en längre dag än idag var, det vådar isåfall inte gott. Kommer inte kunna somna ikväll iallafall, var knappt jag kunde somna igår kväll. Fick bita mig i kinden och tvinga mig själv att räkna gurkor...

legat av mig packningskunskapen också, jag får ju inte ner någonting i en väska nu för tiden! Förr kunde man ju packa ner hela garderoben i en ICApåse, nu får man knappt ner halva i en 45 liters ryggsäck... Är det garderoben som har vuxit eller är det jag som blivit kass? Fick iallafall ner det mest väsentliga efter mycket tryckandes och pulandes och funderande *kan då jag vill* Drog slutsatsen att Tungboken får stanna hemma och så tar jag bara Åkerihandboken med mig. Vem orkar läsa Tungboken till att börja med? Och släpa runt på det där åbäket! Tänk vilken ångest jag ska ha om jag inte kollat i den, men släpat med mig den. Nej, tacka vet jag Åkerihandboken! Där finns allt man behöver veta och det som inte finns där behöver man inte veta ;)

Nej nu är jag less igen! Spela lite Bejelewed Blitz och hoppas att det händer något snart. Kanske ska gå och lägga mig så det är fredag sen *funderar intensivt* Nej, ingen bra idé, då blir fredagen för lång...

Paramore - Crushcrushcrush
Rör sig i mitt huvud idag tillsammans med
Rise Against - But tonight we dance

Dagens visdomsord:

Den som väntar på något gott
väntar alltid för länge

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: