Sine metu

2010-03-03
20:33:17

Otrogen
Precis hemkommen från en trevlig dag på körskolan. Den här gången på City. Började ju YKB:n idag och herregud säger jag bara! Vi är sex stycken, fyra killar och två tjejer. Eller en tjej och en mogen kvinna skulle jag väl mer kalla det (jag representerar tjejen). Killarna är ju en trevlig skock måste jag säga! Trodde det skulle vara ett helt gäng med typiska mopperaggare... Men det var det ju inte! Riktigt trevliga små pojkar, även om alla kanske inte kan gå under definitionen pojkar, men ändå :) Föll in i gänget direkt trots att de redan hade umgåtts med varandra i två dagar. De bokstavligen kastade sig över mig imorse, kände nästan hur jag rodnade *haha*
Blir lite svårt att hinna med allt dock, nu när man helt plötsligt har något att göra. Hann inte till träningen idag eftersom jag var hemma tio i sex och skulle åka till träningen sex. Fast det visste jag imorse så det hade jag redan fixat bort. Får väl helt enkelt göra så de kommande veckorna att jag tar med mig kläderna och går direkt till träningen... Men det handlar ju bara om några veckor så. Blir svårare med E-kortet då. Att försöka få in några körlektioner, enda möjliga tiden blir på fredagar... Kommer alltså bli tvungen att ockupera Fredrik de dagarna *mysigt värre*
Känns nästan som jag är otrogen... Sitter på en annan körskola och umgås med de körlärarna. Fick lite skuldkänslor idag när jag såg att M var ute och körde. Vek fort av på en enkelriktad gata och låtsades inte se dem *haha* Konstigt det där. Men det är verkligen otrohetskänslor, hur jag nu kan tänka mig att de känns... Tror jag får gå över med lite Max mat åt Fredrik någon dag ;) Måste ju hålla sig på god fot med honom *hehe*
Tanken slog mig först då jag kom dit imorse, kändes lite fel att gå dit och skriva in sig och sen sätta sig där med alla andra och sitta i deras stolar och lyssna på deras lärare. Kändes som jag gjorde något jag inte borde göra och försökte förklara mig själv med att det inte var jag som bestämde det, det är AFs fel att jag sitter där. Sen insåg jag att det kanske var lite smått sinnesförvirrat att sitta och tänka såna tankar om en körskola och skrattade lite åt mig själv med ett sting av smärta i bröstet :)

På tal om det så klarade jag teorin för E idag, var den förste att gå (var lite stressad för att hinna tillbaka till City eftersom vi skulle ha körlektion). När jag reste mig upp för att gå (efter 20 min) vände sig alla om, och då menar jag verkligen alla, och kollade på mig som om jag vore knäpp. Förlåt tänke jag och halvsprang därifrån :)
Minns då man klarade teorin till personbil, var man helt salig och firade i flera veckor. Idag nämnde jag det i förbifarten till pappa och han konstaterade bara "jaha". Man blir lite avtrubbad efter ett tag tror jag. Allt jag tänkte då jag gick därifrån var: "Hm, vilken väg blir snabbast? Bara två prov kvar innan man är färdig med skiten då".

Har tio timmar körtid inbokad också under YKB:n och detta ska göras med Citys bil... Hej och hå... Jag är en vanemänniska som bygger upp ett muskelminne på tio minuter. De måste trott att jag var helt värdelös på att köra de som var med och trott att jag vunnit körkortet! Herregud något så förvirrat!! Jag växlade fel, glömde spliten, körde för fort, klagade på folk (gör jag ju jämt men ändå), glömde bort var kopplingen satt och glömde blinka x antal gånger... Allt pga en så enkel liten sak som att växlarna sitter spegelvänt mot vad jag är van vid. Och att de börjar på ettan!! Herregud vad ska jag börja på ettan för när jag växlar till trean efter en halv sekund? Sen skulle de prångt ha mig till att använda retadern (hjälpbroms) också. Så jag skulle inte bromsa med fotbromsen utan bara lägga i den där jäkla retadern... Snacka om att göra skäl för sitt namn!!! *puckogrej* Jag blev ju helt förvirrad av att inte få bromsa så jag missade ju alla växlar och tappade bort mig och höll på att köra rakt igenom en rondell... Sen kom jag på hemligheten (för min del) jag lägger foten mot bromsen, men bromsar inte, lägger i retadern och växlar, vips så fungerade allt! Jag tyckte att vi skulle ta lastbilen bredvid nästa gång (M's bil)... Fick inget medhåll dock. Men den där jäkla puckobilen fungerar ju inte! Allting är tvärtom och spegelvänt och bak och fram... Blir less och förvirrad, menar efter sju timmar teori och ett prov, då fungerar inte hjärnan något vidare och så ska man sätta sig i en ny bil som är helt felvänd... Ska nog skära sönder däcken någon sen natt och stjäla nyckeln till JMA... Så man får åka riktig bil (Scania). Mycket mjukare växellåda och enklare att köra överhuvudtaget, trots att den är mycket äldre.

Dagens visdomsord:

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Kommentarer:
#1: Syrran

hahaha.. Din körning låter inte värre än den jag åstadkom i Örebro. Trots omständigheterna kan jag inte låta bli att skratta högt för mig själv när jag tänker på den bilfärden... dock med lite glansiga ögon men ändå skratt... hahaha... haha... HAHAHAA... snörvel

2010-03-05 @ 10:43:49
#2: Challe

hahaha Kan nästan tro att vi är släkt! Verkar ju trots allt ligga i generna att skrämma livet ur andra människor som blir tvungna att åka med oss :) Fick bara backa igår, och William, en av killarna, tyckte synd om mig. Jag log och sa att de nog lärde sig av onsdagens körning och vågar inte låta mig vistas på offentlig väg längre haha

2010-03-05 @ 18:04:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: