Sine metu

2010-03-05
18:52:20

Snart måndag!!
Jag bara ler, allt jag kan göra :)
Gillar livet ibland då det bjuder på roliga saker. Den här veckan har ju milt sagt varit en sån vecka *tihi* Sitter och myser i sängen och skrattar för mig själv mest hela tiden tycker jag och skrålar falskt! Ej att förglömma :D

Var sjukt trött imorse då jag vaknade, inte ville det ge med sig heller. Hade mycket hellre stannat kvar i sängen idag, trots att den var tom och kall...
Kom fram till slutsatsen att jag fungerar bäst på 4-4,5 timmes sömn, då är jag som piggas och fungerar som en smärre Duracellkanin *haha* Inatt fick jag en timme för mycket och blev därför trött. Men jag var inte ensam, hela gänget satt och halvsov hela förmiddagen och det var konstant kö till kaffemaskinen. Jag kommer bli så pass kaffeberoende innan det här är över så jag dricker sumpen direkt!

Vi fick se en norsk film om lastsäkring, jag log ett tag för mig själv och kämpade för att hålla mig vaken. Efter ett tag gick jag dock i dvala och tankarna försvann på annat håll, så jag såg bilderna men hörde inte vad de sa. Filmen tog slut och lampan tändes. Blev tillfälligt blind och log än mer :)
Tror det var den segaste halvdagen jag varit med om. Tiden har gått så sakta och jag har hunnit med så äckligt mycket. När jag var hemma vid två så satte jag mig framför tv:n för första gången på en och en halv vecka. Såg på The City, kom på mig själv med att tycka det var bra och insåg att det nog inte var riktigt bra ställt i huvudet på mig längre. Skyndade mig att byta till Cloverfield eller vad den hette, segade mig igenom den och somnade sen. Vaknade av att 3,2 ton snurrade i huvudet på mig och paniken spreds sig då jag insåg att det var fel *haha* Varför kunde jag inte ha suttit och tänkt på lasten när jag skulle tänka på den? Nej då skulle massa annat vara i huvudet, fast jag gillar ju det också förstås. Men nu när jag fick chansen att drömma om annat då kommer de äckliga överfallsurrningarna och bokstavligen överfaller mig! Gick och lagade mat istället och tyckte tiden gick för sakta.

Tror jag ska avveckla mig själv den här helgen och bara sitta i sängen och låtsas att jag inte existerar för omvärlden. Låter som en underbar idé, lagomt ansträngande och mycket, mycket trevligt. Bara sitta här och lukta på datorfläkten ;)

Dagens visdomsord:

Du bör dricka av alla viner
- av några blott en klunk, av andra hela flaskan.
Hur vet man vilket? Genom smaken.
Bara den som har provat surt vin känner igen ett gott vin.
Brida

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: