Sine metu

2010-05-05
14:48:17

wow!
Min reaktion då jag klev utanför dörren i måndags förmiddag var "oj!". Sen satte jag mig i bilen, bråkade lite med gps:en, åkte till Tønsberg och gick på min intervju. På väg hem var jag mindre förvirrad och upptäckte utsikten, från bilen!! Jag såg förmodligen ut som ett fån i bilen och satt och pratade med mig själv hej vilt... Helt otroligt hur vackert det är här. Små bergidagen, gröna gräsmattor, gigantiska villor, glaserade tegelpannor, vatten överallt. Jag blir helt stum. Jag vill inte åka härifrån, nån gång!
Försökte komma på något ställe i Sverige som jag varit på som kan liknas vid hur det ser ut här. Kom att tänka på där vi hade klassresan sista året på gymnasiet, det påminde om N
øtterøy... Minns inte var vi var, men något fiskeläger på någon ö en bra bit norr om Sundsvall... Fast inte alls lika fint som här! Nån kväll blir det ut på verdens ende också... för dit har vi inte tagit oss än.
Såg ju inte speciellt mycket då vi kom i söndagsnatt, för det var ju så mörkt, men nu!!! förlåt, men jäklar vad fint det är!! Och vägarna, jag gillar de skarpt :) De är små, slingriga och helt underbara, tycker jag... Alla andra verkar tycka de är besvärliga, men jag gillar dem. Och så lastbilarna och bussarna är ju så söta! De är så små och gulliga att jag bara vill klappa på dem *hihi* Så traktorerna, jag är van att de är gigantiska, men här är de ju inte bredare än vad Yaris är ju! Hur gulligt är inte det? *tihi* Jag bara sitter och myser och skrattar för mig själv i bilen.

Har på de tre dagar jag befunnit mig här varit på tre olika intervjuer och blivit erbjuden tre olika jobb (två chaufförsjobb och ett annat). Vad kallar man det? Har dessutom en intervju till imorgon för ett av arbetena, det är nu det börjar bli dags att verkligen detaljkolla de olika arbetena tror jag... Jag var orolig för att jag inte skulle få något jobb och nu får jag istället svårt att välja! Tror jag stannar här *hehe* De verkar tycka om mig ;) Hur coolt som helst om du frågar mig! Lite lätt skillnad mot hur de arbetar i Sverige måste jag säga, för jag har ju inte gjort något annorlunda här jämfört med vad jag har gjort under alla år i Sverige som jag har sökt jobb. Förutom att jag inte har gått till nav här, alltså arbetsförmedligen...

En sak som är lite skum som jag kom på med mig själv är att jag helt plötsligt hittar! När jag skulle till T
ønsberg i måndags så hittade jag utan gps, både dit och hem. När jag skulle till Stokke i tisdags så hittade jag både dit och hem. Så idag när jag skulle till Tønsberg igen så var det ju som om jag åkt dit hur många gånger som helst, trots att jag skulle mitt in i stan och vimsa runt. Blev dessutom en fickparkering! Det går ju inte alls ihop! Jag har ju kasst lokalsinne och har aldrig hittat i Sundsvall, här hittar jag helt plötsligt efter bara några timmar *kliar mig i huvudet och förstår ingenting*. Det är ju lite läckert måste jag säga... Förlåt om jag inte kommer hem, jag råkar bara trivas lite för bra... Jag har kommit hem, precis där jag ska vara, tillsammans med den som gör mig helt genomlycklig :D

Jag sitter bara och suckar och tycker livet är skönt och sover en stund på soffan :)

Dagens visdomsord:

Ibland tar livet en konstig sväng,
men följ bara med i kurvan så löser sig allt

Kommentarer:
#1: Lina

Dags att vara kräsen alltså;) Låter toppen att du trivs, men du lovade att komma hem! liten påminnelse;)

2010-05-05 @ 16:24:11
#2: Challe

haha, kan inte alla flytta hit istället? Eller förresten, då blir det alldeles för många svenskreggade bilar, trivs att vara den enda ;)

Men jag sa ju aldrig när jag skulle komma hem, eller hur länge hehehehe (hittat ett kryphål!!)

2010-05-05 @ 16:26:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: