Sine metu

2010-10-05
14:49:21

Höst...
Ja herregud vad tiden går...
Kuggade uppkörningen, eftersom (jag citerar): "kör på kona". Vems kona??? hur som haver så gick det käpp rätt åt h-vete... Till Fredriks förtret och framförallt till mitt förtret! så less och grinig blev jag och vips var två veckor förstörda...
Men nu är det "bortglömt" och en ny uppkörning ska bokas, eller kanske en hel dag med uppkörningar, någon borde jag ju klara tillsut tycker jag *smart Charlott, smart*

Hade en mycket spännande helg iallafall, vi var till IKEA, de två eremiterna på ikea en lördag i Oslo... Kan bara sluta på ett sätt och det gjorde det också... Vi flydde hals över huvud efter att vi fått tag i det absolut nödvändigaste och varit lite smått aggresiva av oss :) Höll på att bli påkörd av en Mercedes också på vägen hem, men det var ju bara för att han blev avundsjuk på vår fina bil... Vår nya fina bil :)

Det klart bästa med hela Sverige resan... den fina svarta bilen med de söta lysena :) Vår alldeles egna Honda CR-Z, den första också skulle jag nästan vilja gissa på. Har iallafall än så länge inte mött någon, förutom i lördags i Tønsberg, men det var en hyrbil så det gills ju inte! Blev riktigt nöjd med den iallafall, är riktigt skön att köra, drar minimalt och så ingen tomgångskörningen eftersom den stänger av bilen när man lägger ur växeln :) Så sporten som jag upptäckte idag, den var rolig den. Har bara kört den på eco förut eftersom jag bara åkt till jobbet med den. Då vill man ju liksom minska åtgången så mycket som möjligt så då rullar jag för det mesta bara i 50, men idag busade jag lite *tihi* Så skoj så skoj. Förstår varför kærsten ville köra hem själv *hihi*

Jobbar och står i gör vi, tror det är allt iv gör faktiskt. Men man tjänar ju massa söta små slantar. Trodde de hade gjort något fel då jag fick lönen härom veckan. Var ju tok mycket pengar! Men det skulle vara så. Tjänar ju mer än folk som pluggat i massa långa år *sweeeeeeeet* Fast mitt jobb är ju faktiskt många gånger jobbigare än de där åren i skolan för de som gjort det... Bära en skjenk uppför 105 trappsteg är ju inte så jäkla lättsamt faktiskt.... eller de där försdömda sofforna som folk ska envisas med att gömma i alla hörn bakom alla saker och alla dessa rökare av allt som går att fnutta eld på! Höll på att dö av andnöd förra veckan... Kom hem till en kund som rökte både vattenpipa och harsch (stavas det så?)... Vattenpipan får mig att hosta och gräset får mig att sluta andas, det blev en låååååååång dag, med en tydlig smak av sötslisklig vattenpipa i gommen oavsett hur mycket sitron solo jag drack *morr* Men så är det, bara att hålla andan och hoppas att det går över fort :)

Blir ju en lång vecka nu, jobbar sent idag, på fredag och så jobbar jag på lördag också... Sen på måndag skulle det vara damenas aften, vilket betyder att jag kommer få jobba från 09.00 till 23.00, fatta pengarna jag tjänar då!!! Ska tydligen stå vid en dörr hela kvällen *kan jag få en stol här tack!* får se till att njuta av söndagen alltså....

Nej dags att åka och jobba igen kanske... Vi tog oss en snabbtur hem eftersom sista leveringen är på Tjøme hos naboen.... Sen tillbaka till lagret och läsa lite bok resten av kvällen tror jag... eller somna i soffan *gud så skönt*

Dagens visdomsord:

Teori er nar ingenting stemmer
og alla vet hvarfor

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: