Sine metu

2010-09-14
12:57:39

13 september...
... Nu raderad ur alla mina kalendrar för all framtid. Mitt år består endast av 364/365 dagar, punkt.

Livet är en lång resa och förr eller senare hamnar vi i ett vägskäl. Frågan blir då; vilken väg ska vi gå, vilken är den rätta?
GPS:en kanske visar en väg, men du vill gå en annan. Vägen du väljer kanske blir lång och innehållsrik, full av överraskningar. Men många gånger kanske den blir tung...
Eller den kanske blir kort, direkt och utan stopp.
Det är inte förrän vi är framme vid vår slutdestination som vi vet vilken väg vi gått. Det är inte förrän då som vi vet om vi valde rätt. Om vi gjorde rätt som följde GPS:en eller om vi skulle ha följt vårt huvud.
Vi står alla där, förr eller senare, vid slutet av vägen. För vissa efter en lång tid, för andra alldeles för fort. Vissa får vandra sin väg i åttio år, medan andra bara får gå några få steg, uppleva några få år på vägen.
Allt vi vet när vi står där vid vägens början är att den någon gång, i någon tid kommer ta slut. Vi når vår slutdestination.
Men ingen vet när, inte förrän det är försent...



Dagens visdomsord:

Till oss Du kom
av en ängel sänd
men allt för perfekt
Du somnade om


Kommentarer:
#1: Anonym

Den 13 sep borde aldrig ha kommit till. Den är ute ur ditt liv å även ur mitt. Skickar en styrkekram så ses vi på måndag :)

2010-09-14 @ 18:53:58
#2: Jag

Ja, långt, långt borta är det och nu är det en arbetsförbudsdnsdag.... På måndag syns vi, helt klart!

2010-09-15 @ 20:46:35
#3: H

En stor kram till er! Ses på måndag, jag längtar efter er alla.

2010-09-17 @ 08:33:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: